Fizik (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS6201 | ||||
Ders İsmi: | Research Methods and Ethics | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERKANT ALİ ÇETİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Serkant Ali Çetin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Verileri elde ederken, kaydederken ve analiz ederken fizikçilerin karşılaştığı araştırma yöntemlerinin ve çeşitli etik sorunların tartışılması; araştırma sonuçlarının yayınlanması; diğer bilim insanlarıyla işbirliği yapmak; toplumla etkileşimde bulunmak. Tarihsel ve örnek vaka çalışmaları |
Dersin İçeriği: | Bilimsel yöntemler, akademik etik, araştırma tasarımı, veri toplama ve analizi, bilimsel makalelerin değerlendirilmesi, bilimsel yazı yazma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler projeye dayalı bir araştırma konusu sunabilecektir. 2) Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecek ve bilimsel araştırmalarda veri toplamak ve verileri analiz etmek için gerekli uygulamaları öğrenecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Bilimsel yöntem | |
3) | Nicel ve nitel araştırmalarda veri toplama ve analiz yöntemleri | |
4) | Ölçümler ve belirsizlikleri | |
5) | Ölçümler ve belirsizlikleri | |
6) | Proje önerisi yazımı | |
7) | Ara sınav | |
8) | Bilimsel makale yazımı | |
9) | Bilimsel araştırma etiği | |
10) | Örnek olaylar – Çernobil felaketi | |
11) | Örnek olaylar – Challenger felaketi | |
12) | Vaka çalışmaları – Çıkar çatışması senaryosu | |
13) | Vaka çalışmaları – Gizlilik senaryosu | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | E. Bright Wilson Jr., “An Introduction to Scientific Research,” Dover Publications; Rev Sub edition (1991), Charles B. Fleddermann, “Engineering Ethics,” Pearson; 4th Edition (2011) |
Diğer Kaynaklar: | E. Bright Wilson Jr., “An Introduction to Scientific Research,” Dover Publications; Rev Sub edition (1991), Charles B. Fleddermann, “Engineering Ethics,” Pearson; 4th Edition (2011) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 1 | 1 | |||||||
2) Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 1 | 1 | |||||||
3) Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 1 | 1 | |||||||
4) Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | 1 | 1 | |||||||
5) Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | 1 | 1 | |||||||
6) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | 1 | 1 | |||||||
7) Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | 1 | 1 | |||||||
8) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | 1 | 1 | |||||||
9) Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 1 |
2) | Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 1 |
3) | Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 1 |
4) | Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | 1 |
5) | Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | 2 |
6) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | 1 |
7) | Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | 1 |
8) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | 1 |
9) | Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 1 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 2 | 1 | 14 | ||
Ödevler | 2 | 4 | 2 | 1 | 14 | ||
Final | 1 | 5 | 2 | 1 | 8 | ||
Toplam İş Yükü | 134 |