Fizik (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS6101 | ||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ANDREW JOHN BEDDALL | ||||
Dersi Veren(ler): | Andrew Beddall | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Etkili araştırma konuşmasının hazırlanması, konuk öğrenciler tarafından seçilen konularda sunumlar. |
Dersin İçeriği: | Belirlenen konular çerçevesinde haftalık görüşmeler sonucu ilgili konunun tartışıldığı seminer etkinlikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersin sonunda öğrenci, çeşitli konularda bağımsız literatür taraması yapma, sunum planlama ve hazırlama ve etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmiş olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kursa giriş | |
2) | Araştırma, yazma ve sunma ilkeleri. Mevcut mini konuların listesi (konu 1/2). | |
3) | Konu seçimi 1/2 (mini konu). Tartışmalar. | |
4) | Konu 1 için araştırmaları hakkında öğrenci raporu. Tartışmalar. | Konu 1'i araştırın ve konuyla ilgili kısa bir genel bakış hazırlayın |
5) | Sunumun veya konunun organizasyonu hakkında öğrenci raporu 1. Tartışmalar. | Sunumun kısa bir özetini hazırlayın |
6) | Öğrenci (kısa) sunumları (konu 1). | Sunumu hazırlayın, geri bildirim almak için önceden kurs eğitmenine danışın |
7) | Önceki haftanın sunumları hakkında geri bildirim. İkinci sunum için mevcut konuların listesi (konu 2). Konu seçimi 2. | Konu listesi önceden verilecektir. Tercihlerinizi göz önünde bulundurun. |
8) | Araştırmaları hakkında öğrenci raporu. Tartışmalar. | Konu 1'i araştırın ve konuyla ilgili kısa bir genel bakış hazırlayın |
9) | Sunum organizasyonu hakkında öğrenci raporu. Tartışmalar. | Sunumun kısa bir özetini hazırlayın |
10) | Öğrenci sunumları. | Sunumu hazırlayın, geri bildirim almak için önceden kurs eğitmenine danışın |
11) | Öğrenci sunumları. | Sunumu hazırlayın, geri bildirim almak için önceden kurs eğitmenine danışın |
Ders Notları / Kitaplar: | Various web resources. |
Diğer Kaynaklar: | Various web resources and journal papers. |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 1 | ||||||||
2) Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | |||||||||
3) Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | |||||||||
5) Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | |||||||||
6) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | 1 | ||||||||
7) Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | 1 | ||||||||
8) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | 1 | ||||||||
9) Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 1 |
2) | Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 1 |
3) | Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 1 |
4) | Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | |
5) | Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | |
6) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | 2 |
7) | Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | |
8) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | |
9) | Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 2 | % 60 |
Final Sözlü | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 24 | 6 | 8 | 114 | ||
Toplam İş Yükü | 118 |