ILB6040 Araştırma Politikalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İletişim Bilimleri (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İletişim Bilimleri (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILB6040
Ders İsmi: Araştırma Politikaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere araştırma politikalarının temel kavramlarını ve prensiplerini anlatmak.
Araştırma politikalarının toplumsal, ekonomik ve kültürel bağlamlarını değerlendirmek.
Öğrencilere araştırma etiği, finansmanı ve yönetimi konularında bilgi kazandırmak.
Doktora düzeyindeki öğrencilerin araştırma projelerini planlama ve yönetme yeteneklerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Araştırma Politikalarının Temel Kavramları
Bilim ve Teknoloji Politikaları
Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma
Araştırma Etik ve Sorumlulukları
Araştırma Finansmanı ve Kaynakları
Ulusal ve Uluslararası Araştırma İşbirliği
Bilgi ve Teknoloji Transferi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma politikalarını anlama ve analiz etme yeteneği.
2) Araştırma etiği konusunda bilinçli bir yaklaşım geliştirme.
3) Araştırma projelerini finanse etme ve yönetme becerilerini kazanma.
4) Ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma ağları kurma yeteneği.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma Politikalarının Temel Kavramları N/A
2) Araştırma Politikalarının Temel Kavramları N/A
3) Bilim ve Teknoloji Politikaları N/A
4) Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma N/A
5) Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma N/A
6) Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma N/A
7) Araştırma Etik ve Sorumlulukları N/A
8) Vize N/A
9) Araştırma Finansmanı ve Kaynakları N/A
10) Araştırma Finansmanı ve Kaynakları N/A
11) Ulusal ve Uluslararası Araştırma İşbirliği N/A
12) Ulusal ve Uluslararası Araştırma İşbirliği N/A
13) Final Projesi Hazırlığı ve Sunumları N/A
14) Final N/A

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications.

Frankfort-Nachmias, C., & Nachmias, D. (2008). Research Methods in the Social Sciences. Worth Publishers.

Frodeman, R., Klein, J. T., & Mitcham, C. (Eds.). (2010). The Oxford Handbook of Interdisciplinarity. Oxford University Press.

Shamoo, A. E., & Resnik, D. B. (2009). Responsible Conduct of Research. Oxford University Press.

Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research. University of Chicago Press.

Punch, K. F., & Oancea, A. (2014). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches. Sage Publications.
Diğer Kaynaklar: Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications.

Frankfort-Nachmias, C., & Nachmias, D. (2008). Research Methods in the Social Sciences. Worth Publishers.

Frodeman, R., Klein, J. T., & Mitcham, C. (Eds.). (2010). The Oxford Handbook of Interdisciplinarity. Oxford University Press.

Shamoo, A. E., & Resnik, D. B. (2009). Responsible Conduct of Research. Oxford University Press.

Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research. University of Chicago Press.

Punch, K. F., & Oancea, A. (2014). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches. Sage Publications.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 1 2 2 2
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 2 2 1 1
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 2 3 2 2
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 2 2 2
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3 2 2
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 2
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 3
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 2
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 1
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 3 200
Final 3 12
Toplam İş Yükü 212