ILB6022 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yeni Yaklaşımlarİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İletişim Bilimleri (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İletişim Bilimleri (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILB6022
Ders İsmi: Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yeni Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Yalçın Kırdar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Halkla İlişkiler ve Reklam uygulama alanlarını kavrayarak, Halkla İlişkiler ve Reklam konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmeleri ile eleştirel ve öneri geliştirici bir bakış açısını kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere Halkla ilişkilerin ve reklamcılığın temel kavramları, modelleri ve ilkeleri anlatılacak, örneklemeler üzerinde amaçların tartışılması, hedeflerin belirlenmesi, iletilerin biçimlenmesi, doğru iletişim kanallarının seçimi ve sonuçlarının değerlendirilmesi temel olarak ele alınacaktır. Öğrenciler bu derste, Halkla İlişkilerin ve reklamcılığın temel unsurlarını ve ilişkili temel kavramları daha geniş bir biçimde düşünecek, tanıtım araçlarını doğru ve etkili kullanıp, planlamasının ve uygulamalarının nasıl yönetileceğiyle ilgili bilgi birikimine sahip olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tanıtım çalışmalarında yürütülen yeni stratejileri değerlendirir.
2) Halkla İlişkiler ve reklamcılık çalışmalarına ilişkin yeni uygulamaları sorgular.
3) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Stratejilerine ilişkin akıl yürütür.
4) Teoriyi uygulamaya dönüştürme yeteneğini geliştirir.
5) Halkla İlişkilerin ve reklamcılığın unsurlarını ve ilgili kavramları öğrenir
6) Halkla İlişkiler ve reklam profesyonellerinin ve aktörlerinin bakış açısına sahiptir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme, Pazarlama, Reklam
2) Pazarlama Giriş
3) Pazarlama Evreleri
4) Pazarlama, Reklam, Üretim, Halkla İlişkiler ve Satış
5) Reklam ve Nöroloji
6) Dijital Reklamcılık
7) Word of Mouth (WOM)
8) Ara Sınav
9) Öğrenci sunum
10) Öğrenci Sunumu
11) Öğrenci Sunumu
12) Öğrenci Sunumu
13) Öğrenci Sunumu
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Erdoğan, İ., (2005). Teoride ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erk Yay., İstanbul.
2. Gürüz, D., Halkla İlişkiler Teknikleri, Ege Üniversitesi İletişim Fak. Yay., İzmir, 1993
3. Heath, R. L., Toth, E. L., & Waymer, D. (Eds.). (2009). Rhetorical and critical approaches to public relations II. Routledge.
4. Harris, T. L. (1998). Value-added public relations: The secret weapon of integrated marketing. NTC Business Books.
5. Cutlip, S. M. (1962). Effective public relations. Pearson Education India.
6. Peltekoğlu, Balta F., Kavram ve kuramlarıyla Reklam, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010, ISBN: 6053772262
7. Fons Van Dyck. (2015). Yeni Nesil Reklamcılık. The Kitap. İstanbul. ISBN: 9786056510618
8. Kırdar, Yalçın (2012) Pazarlama Halkla İlişkileri, Moss Yayıncılık, İstanbul
9. Kırdar, Yalçın (2012) Postmodern Pazarlama ve Tüketim Kültürü, Moss Yayıncılık, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: 1. Karatepe, S. (2008). İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 77-97.
2. Gürel, T. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Yeni Yaklaşımlar ve Tartışılan Konular. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(3), 111-122.
3. GENCER, B. (2006). Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkilerde Postmodern Yaklaşımlar. II. Uluslar ArasÕ Halkla øliúkiler Sempozyumu, Yeditepe Ünv. øletiúim Fakültesi Bildiri KitapçÕ÷ Õ, 26-27.
4. Kazancı, M. (2000). Halkla İlişkilerde Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar, 1. Ulusal İletişim Sempozyumu Bildirileri, İletişim Dergisi Yayınları, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 1 1 2 2 3 3
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 2 3 2 3 2 2
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 3 3 2 1 3 1
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 2 2 2 2 3 2
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2 2 1 3 3 2
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3 3 3 2 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 2
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 2
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 1
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 1
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ödevler 1 60
Final 1 100
Toplam İş Yükü 208