ILB6004 Transmedya Anlatılarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İletişim Bilimleri (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İletişim Bilimleri (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILB6004
Ders İsmi: Transmedya Anlatıları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR
Dersi Veren(ler): Prof. Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Transmedya anlatısı konusunda bilgilendirmek. İletişim süreçlerinde transmedya anlatılarının yerini, hedefini, kitlesini aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere transmedya anlatı prensipleri ve uygulamalarını derinlemesine anlama yetisi kazandıracaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anlatı ve medya ilişkisini analiz edip açığa çıkarabilmeleri
2) Anlatıları üretim ve tüketim ilişkileri üzerinden analiz edip ayırt edebilmeleri
3) Örnek anlatı incelemeleri sonrası fikir geliştirebilmeleri

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Transmedya Nedir?
2) Tür ve Medya
3) Anlatının Özü
4) Farklı ortamlarda hikaye kurgusu
5) Anlatıda karakter
6) Anlatıda hikaye oluşturma
7) Spekülatif Kurgu Nedir
8) Transmedya anlatısında bilgi
9) Transmedya anlatısında duyusal bilgi ve ikonografi
10) Transmedya anlatısı örnek incelemeleri
11) Hikaye eğrisi
12) Örnek analizi
13) Efsaneler, peri masalları ve halk hikayeleri
14) Efsaneler, peri masalları ve halk hikayeleri
15) Transmedya anlatıları: film incelemeleri
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Getting Started in Transmedia Storytelling: A Practical Guide for Beginners, Robert Pratten Transmedia Television: New Trends in Network Serial Production, M.J. Clarke

Diğer Kaynaklar: Getting Started in Transmedia Storytelling: A Practical Guide for Beginners, Robert Pratten Transmedia Television: New Trends in Network Serial Production, M.J. Clarke

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 2 2 1
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 2 3 3
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 2 1 2
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 2 3 2
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3 2 3
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 2
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 2
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 3
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 3
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Proje 1 60
Ödevler 1 20
Final 1 80
Toplam İş Yükü 208