İletişim Bilimleri (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ILB6004 | ||||
Ders İsmi: | Transmedya Anlatıları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Transmedya anlatısı konusunda bilgilendirmek. İletişim süreçlerinde transmedya anlatılarının yerini, hedefini, kitlesini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere transmedya anlatı prensipleri ve uygulamalarını derinlemesine anlama yetisi kazandıracaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anlatı ve medya ilişkisini analiz edip açığa çıkarabilmeleri 2) Anlatıları üretim ve tüketim ilişkileri üzerinden analiz edip ayırt edebilmeleri 3) Örnek anlatı incelemeleri sonrası fikir geliştirebilmeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Transmedya Nedir? | |
2) | Tür ve Medya | |
3) | Anlatının Özü | |
4) | Farklı ortamlarda hikaye kurgusu | |
5) | Anlatıda karakter | |
6) | Anlatıda hikaye oluşturma | |
7) | Spekülatif Kurgu Nedir | |
8) | Transmedya anlatısında bilgi | |
9) | Transmedya anlatısında duyusal bilgi ve ikonografi | |
10) | Transmedya anlatısı örnek incelemeleri | |
11) | Hikaye eğrisi | |
12) | Örnek analizi | |
13) | Efsaneler, peri masalları ve halk hikayeleri | |
14) | Efsaneler, peri masalları ve halk hikayeleri | |
15) | Transmedya anlatıları: film incelemeleri | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Getting Started in Transmedia Storytelling: A Practical Guide for Beginners, Robert Pratten Transmedia Television: New Trends in Network Serial Production, M.J. Clarke |
Diğer Kaynaklar: | Getting Started in Transmedia Storytelling: A Practical Guide for Beginners, Robert Pratten Transmedia Television: New Trends in Network Serial Production, M.J. Clarke |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 2 | 2 | 1 | |||
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 2 | 3 | 3 | |||
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 2 | 1 | 2 | |||
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 2 | 3 | 2 | |||
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 | 2 | 3 | |||
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 2 |
2) | İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 2 |
3) | İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 3 |
4) | İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
5) | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
6) | Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Proje | 1 | 60 |
Ödevler | 1 | 20 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 208 |