Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5106 | ||||
Ders İsmi: | Spor Fizyoterapisinde Klinik Problem Çözme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİLEK ÇOKAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sporcu yaralanmaları vakalarında; problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını belirlemek ve kanıta dayalı tıp bilgileri ile hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste sporcu yaralanmalarının vaka sunumları ve hastalar üzerinden tartışma yapılır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sporcu yaralanması yaşayan hastalarda tedavi planlamayı açıklar. 1) Çocuk, kadın, yaşlılarda, ve kronik hastalıklarda egzersiz programı oluşturma becerisi kazanır. 2) Spor yaralanmalarını tanır, sakatlanan sporcuyu değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. 3) Sporcularda alt ekstremite yaralanmalarını açıklayabilir. 3) Sporcularda üst ekstremite yaralanmalarını ayırt edebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Farklı problemlere sahip olguların belirlenmesi | |
2) | Olgularla ilgili literatür tarama | |
3) | Olgularla ilgili literatür tarama | |
4) | Rehabilitasyon süreci. Olguların değerlendirilmesi ve terapotik modalitelerin tartışılması | |
5) | Rehabilitasyon süreci. Olguların değerlendirilmesi ve terapotik modalitelerin tartışılması | |
6) | Rehabilitasyon süreci. Olguların değerlendirilmesi ve terapotik modalitelerin tartışılması | |
7) | Sporcu yaralanmaları hastalıklarında vaka üzerinden tartışma ve Terapotik modaliteleri belirleme | |
8) | Vize | |
9) | Sporcu yaralanmaları hastalıklarında vaka üzerinden tartışma ve Terapotik modaliteleri belirleme | |
10) | Sporcu yaralanmaları hastalıklarında vaka üzerinden tartışma ve Terapotik modaliteleri belirleme | |
11) | Kısa ve uzun dönem hedeflerin belirlenmesi | |
12) | Kısa ve uzun dönem hedeflerin belirlenmesi | |
13) | Kısa ve uzun dönem hedeflerin belirlenmesi | |
14) | Tedavi sonrası değerlendirme | |
15) | Tedavi sonrası değerlendirme | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | VOS, Pubmed, Literatur |
Diğer Kaynaklar: | VOS, Pubmed, Literatur |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
3 |
3 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | |||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | |||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | |||||
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | |||||
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | |||||
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 46 |
Sunum / Seminer | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 139 |