UNI318 Unhealthy Brilliantsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI318
Ders İsmi: Unhealthy Brilliants
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİBEL ŞENSU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Sibel Şensu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste geçmişte ve günümüzde başarılı çalışmalar yapmış ve yapmakta olan ancak kronik hastalıkları bulunan ünlü kişiler hakkında konuşulurken, söz konusu hastalıklar hakkında bilgi edinilecektir.
Dersin İçeriği: 1. Introduction: "Brilliant" and "unhealthy" concepts will be discussed.
2. Alcoholism / Substance use disorder –Robert Downey Jr
Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven
3. STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma)
4. Malignancies (leukemia, lymphoma, others) - Tetsuya "Ted" Fujita- brain cancer
5. Obesity /anorexia
6. Diabetes /Tom Hanks
7. Depression-Jim Carrey
8. Burnout syndrome- Eric Yuan
9. Acnea / Emma stone
10. Congenital malformations-Sumeyye Boyacı
11. Asthma -Nilufer
12. Celiac disease-Novak Djokovic
13. Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest)
14. Chronic kidney disease-Aries Merritt
15. Autoimmune diseases- Renoir (RA)
16. Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD)
17. Infecious diseases - Abdel Halim( Scistosomiasis)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin başarılı ancak hastalıkları olan kişilerin hayatı üzerinden başarıya giden yoldaki sıkıntıları aşma konusunda harcanması gereken çaba, azim ve kararlılık hakkında farkındalık kazanması amaçlanmaktadır.
2) Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler tartışılacaktır.
3) Ünlü tenisci Novak Djokovic ve Celiac hastalığı tartışılacaktır.
4) Hepatitis B/siroz ve besteci Beethoven 'ın hayatı konuşulacaktır.
5) Maligniteler (lösemi, lenfıma vs) ve Tetsuya "Ted" Fujita- beyin kanseri konuşulacaktır.
5) Cinsel yolla geçen hastalıklar ve Micheal C. Hall (HPV ilişkili lenfoma) konuşulacaktır.
6) Astım ve Nilüfer konuşulacaktır.
7) Robert Downey Jr ve Alkolizm / made bağımlılığı konuşulacaktır .
8) Tükenmişlik sendromu ve Eric Yuan konuşulacaktır.
9) Akne ve Emma Stone konuşulacaktır.
10) Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma konuşulacaktır
11) Ateromatöz hastalık ve Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (kardiyak arest) konuşulacaktır.
12) Kronik böbrek yetmezliği ve Aries Merritt konuşulacaktır
13) Otoimmün hastalıklar ve Renoir (romatoid artrit) konuşulacaktır.
14) Alzheimer hastalığı ve Gabriel García Márquez (lenfoma ve AH) konuşulacaktır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Brilliant (parlak) and unhealthy (sağlıksız) kavramları hakkında tartışılacaktır -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
2) Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
3) Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
4) Novak Djokovic ve Çölyak hastalığı -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
5) STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
6) Diabetes /Tom Hanks -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
7) Robert Downey Jr -Alcoholism / Substance use disorder -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
8) Burnout syndrome- Eric Yuan -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
9) Acnea / Emma stone -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
10) Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
11) Astım -Nilufer -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
12) Kronik böbrek yetmezliği-Aries Merritt -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
12) Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest)
13) Otoimmün hastalıklar- Renoir (RA) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
14) Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler
-Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri
-Biyografiler
-Tıp ve sağlık ansiklopedisi
-Robbins patoloji
Diğer Kaynaklar: - Information on websites
-Personal websites of successful celebrities
-Biography books
-Robbins pathology
-Tıp ve Sağlık ansiklopedisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 2 112
Ara Sınavlar 1 6 2 2 10
Final 1 6 2 2 10
Toplam İş Yükü 132