İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5007 | ||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilirlik Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşletmelerin ekonomik büyüme ve kalkınma odaklı anlayışları doğaya ve topluma önemli zararlar vermiştir. Günümüz koşullarında bu anlayış artık sürdürülemez olup, işletmelerin ekonomik büyümelerinin geleneksel anlayıştan farklı olması gerekmektedir. Bu derste işletme kararlarının ve faaliyetlerinin ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan ele alınması ve önemlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. İşletme yönetimi ve sürdürülebilirlik uygulamaları tarihsel süreçte incelenecektir. İşletmelerde sürdürülebilirliği gündeme getiren dinamikler mikro ve makro düzeyde ele alınıp teorilerle desteklenecek |
Dersin İçeriği: | Sürdürülebilirlik Kavramı, Tarihsel Kırılma Noktaları ve Sürdürülebilirlikteki Güncel Gelişmeler, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, Avrupa Yeşil Anlaşması, Döngüsel Ekonomi ve İşletmeler, Sürdürülebilirlik ve İşletmeler, Sürdürülebilirlik Modelleri, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Yönetimi, Stratejik Yönetim ve Sürdürülebilirlik, İnovasyon ve Sürdürülebilirlik , Dijitalleşme ve Sürdürülebilirlik, Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarının Engelleri, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarını Tetikleyen Dinamikler, Dünyada Sürdürülebilirlik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler mevcut yönetim yaklaşımlarından biri olan sürdürülebilirlik yönetimi kavramlarını derinlemesine ele alabilir ve bunlarla ilişki kurabilir. 2) Sürdürülebilirlik dönüşümünde inovasyon ve dijitalleşme konularını anlayıp değerlendirebilir. 3) Sürdürülebilirlik uygulamalarını ortaya çıkaran ve engelleyen dinamikleri ve tarihsel kırılma noktalarını anlayabilir. 4) İşletmenin her kademesinde konuya stratejik ve bütünsel yaklaşmayı öğrenir. 5) Dünyadaki ve Türkiye'deki sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Sürdürülebilirlik Kavramı | |
3) | Sürdürülebilirlikte Tarihsel Kırılma Noktaları ve Güncel Gelişmeler | |
4) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | |
5) | Avrupa Yeşil Anlaşması | |
6) | Döngüsel Ekonomi ve İşletmeler | |
7) | Sürdürülebilirlik ve İşletmeler | |
8) | Sürdürülebilirlik Modelleri | |
9) | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Yönetimi | |
10) | Stratejik Yönetim ve Sürdürülebilirlik | |
11) | İnovasyon ve Girişimcilik | |
12) | Dijitalleşme ve Sürdürülebilirlik | |
13) | Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik | |
14) | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarındaki Engeller | |
15) | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarını Tetikleyen Dinamikler | |
16) | Dünyada Sürdürülebilirlik |
Ders Notları / Kitaplar: | Blackburn, William R. (2007). The Sustainability Handbook: The Complete Management Guide toAchieving Social, Economic and Environmental Responsibility. UK and US: Earth Scan. ISBN: 13-978-1-84407-495-2. |
Diğer Kaynaklar: | De Angelis, R. (2018). Business models in the circular economy: Concepts, examples, and theory.Springer, UK. EMF, What is a circular economy? | Ellen MacArthur Foundation EMF, (2021). How the circular economy tackles climate change. Available online: Completing thePicture — How the circular economy tackles climate change | Shared by Climate Change(thirdlight.com) (17.10.22) EMF (2019), Circular Economy System Diagram, https://ellenmacarthurfoundation.org/circulate-products-and-materials (10.12.22) European Union, Circular economy: definition, importance and benefits,https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/economy/20151201STO05603/circular-economy-definition-importance-and-benefits European Union (2019). The European Green Deal, https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:b828d165-1c22-11ea-8c1f-01aa75ed71a1.0002.02/DOC_1&format=PDF8. European Union (2020). A new Circular Economy Action Plan, https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:9903b325-6388-11ea-b735-01aa75ed71a1.0017.02/DOC_2&format=PDF European Union (2020). A New Industrial Strategy for Europe, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52020DC0102&from=IT Esty, D. C., & Winston, A. S. (2008). Yeşilden Altına: Akıllı Şirketler Çevreci Stratejiler İle Nasıl AvantajSağlar? İstanbul: MediaCat. Fisk, P. (2011). Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr. 1. Baskı. İstanbul: Mediacat Kitapları. Freeman, R. E., Harrison, J. S., Wicks, A. C., Parmar, B. L., & De Colle, S. (2010). Stakeholder theory: Thestate of the art. UK: Cambridge University Press. ISBN:978-0-521-13793-513. PwC (2015). Make it your business: Engaging with the Sustainable Development Goals. 29.01.2022,Retrieved from https://www.pwc.com/gx/en/sustainability/SDG/SDG%20Research_FINAL.pdf PwC, Döngüsel ekonominin yükselişi, Döngüsel ekonominin yükselişi | PwC Türkiye SDG Compass (n.d.). The guide for business action on the SDGs. 29.01.2020, Retrieved fromhttps://sdgcompass.org |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 2 | % 40 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 16 | 0 | 3 | 48 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 25 | 1 | 52 | |||
Proje | 1 | 40 | 1 | 41 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |