İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5108 | ||||
Ders İsmi: | Strategic Human Resources Managemen | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, insan kaynakları yönetimi uygulamalarının örgüt stratejileri ile uyumlu hale getirilmesinin önemini vurgulamak ve bu bilinçle insan kaynakları yönetimi fonksiyonları hakkında teorik ve pratik bilgiler vermektir. Bu kurs sayesinde, öğrenciler her hafta çok çeşitli "hazır" İKY ile ilgili etkinliklerden yararlanabilir ve deneysel etkinliklerle öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | SİKY'nin teorik gelişmeleri, SİKY fonksiyonlarının tanımlanması ve analizi, İş stratejileri doğrultusunda İK stratejilerinin geliştirilmesi, Teorik bakış açısının yanı sıra teoriden pratiğe uygulamaları teşvik etmek için deneysel öğrenmelerin sınıf içi etkinlikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmelerin stratejik ve operasyonel hedeflerine ulaşmaları için İK stratejilerinin geliştirilmesi için gerekli olan İKY teorilerini ve uygulamalarını bilme. 2) İKY işlevlerini organizasyonun stratejik ve rekabetçi stratejileriyle uyumlu hale getirmeye yönelik yöntemleri anlayabilme. 3) Stratejik rolünün bilincinde olarak, işletmenin kurumsal stratejileri ile uyumlu politikalar geliştirirken analitik düşünebilme. 4) SİKY alanında araştırma yapma, rapor hazırlama ve tartışma becerisine sahip olma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (HRM) Giriş | |
3) | İKY'nin Teorik Gelişimi İnsan Kaynakları Yönetiminin Dış ve İç Ortamı | |
4) | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminde Uyum: İş Stratejileri ile Uyum - Yapı - İş Yaşam Döngüsü | |
5) | İş Stratejisi - İKY Uyumu: Satın Almalar ve Birleşmelerde İK'nın Stratejik Rolü | |
6) | İlk proje sunumları | |
7) | İlk proje sunumları | |
8) | İlk Proje sunumları | |
9) | Strategic Human Resources Planning | |
10) | İş Analizi ve Dizaynı | |
11) | İşgören seçimi ve Yerleştirme Stratejileri | |
12) | SİKY Eğitim ve Geliştirme | |
13) | Performans Yönetimi | |
14) | 2. Proje sunumları | |
15) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Strategic Human Resource Management, Second Edition by Charles R. Greer, Pearson Strategic Human Resource Management / Jonathan H. Westover |
Diğer Kaynaklar: | Strategic Human Resource Management, Second Edition by Charles R. Greer, Pearson Strategic Human Resource Management / Jonathan H. Westover |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 7 | % 20 |
Sunum | 2 | % 40 |
Projeler | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 7 | 0 | 3 | 21 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 35 | 1 | 72 | |||
Proje | 2 | 55 | 1 | 112 | |||
Toplam İş Yükü | 205 |