PSK5007 İleri Düzey Bilişsel Psikoloji ve İnsan Davranışlarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSK5007
Ders İsmi: İleri Düzey Bilişsel Psikoloji ve İnsan Davranışları
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Emre Ünver
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere bilişsel psikolojinin ileri düzey konularını ve insan davranışlarının temel teorilerini incelemeyi amaçlar. Öğrenciler, karmaşık bilişsel süreçleri, problem çözme stratejilerini, karar verme süreçlerini ve insan zihninin işleyişini anlamak için çeşitli teorik çerçeveleri tartışacak ve eleştireceklerdir. Ayrıca, bilişsel nörobilim araştırmalarının insan davranışları üzerindeki etkilerini değerlendireceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, bilişsel psikolojinin ileri düzey konularını kapsayacak şekilde düzenlenmiştir. Temel olarak, bilişsel süreçler (dikkat, hafıza, dil), problem çözme ve karar verme mekanizmaları, bilinç ve bilinçaltı süreçler ile bilişsel nörobilim araştırmalarının insan davranışları üzerindeki etkileri üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, teorik çerçeveleri analiz edecek, eleştirecek ve günümüz bilişsel psikoloji literatürüne katkıda bulunacak tartışma ve araştırma becerilerini geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilişsel psikolojinin temel ilkelerini ve tarihçesini anlamak.
2) Dikkat, hafıza, öğrenme ve dil gibi temel bilişsel süreçleri analiz etmek.
3) Karar verme ve problem çözme süreçlerini bilişsel psikoloji açısından değerlendirmek.
4) Bilinçaltı süreçler ve bilinçaltının rolünü incelemek.
5) Bilişsel nörobilim araştırmalarının insan davranışları üzerindeki etkilerini değerlendirmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Bilişsel Psikolojinin Temelleri Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
2) Dikkat ve Dikkat Eksikliği Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
3) Bellek Süreçleri Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
4) Öğrenme Kuramları ve Uygulamaları Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
5) Dilin Bilişsel Temelleri Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
6) Karar Verme ve Bilişsel Süreçler Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
7) Karar Verme ve Bilişsel Süreçler Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
8) Ara Sınav Ara Sınav
9) Bilinçaltı Süreçler Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
10) Bilişsel Nörobilim Temelleri Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
11) Sinir Sistemi ve Bilişsel Süreçler Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
12) Bilişsel Nörobilim Araştırmaları Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
13) Bilişsel Nörobilim ve Karar Verme Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
14) Bilişsel Nörobilim ve Zihin Tasarımları Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
15) Final Sınavı Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning.

Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.
Diğer Kaynaklar: Goldstein, E. B. (2019). Cognitive psychology: Connecting mind, research, and everyday experience. Cengage Learning.

Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive psychology: A student's handbook. Psychology Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3 2 3
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3 3 3
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2 1
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 2 3 1
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 1 2 3
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3 1
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 3 3
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3 3 2
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3 3
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 3 2
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 2 3 2
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2 2 3
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2 3
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 2 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 195