Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI298 | ||||
Ders İsmi: | Ağız ve Diş Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KÜBRA CANTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Kübra Cantürk- Halil Çelik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ağız ve diş sağlığı, koruyucu diş hekimliği, diş ve çevre dokularının ve hastalıklarının tanıtılması, çürük ve periodontal hastalık epidemiyolojisi, diş hekimliğindeki tedaviler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Diş Hekimliği Genel Bilgiler a. Tarihçesi b. Diş Hekimlerinin Aldıkları dersler c. İlgi – uzmanlık alanları d. Türkiye' de diş hizmet alım alanları 2. Diş ve Çevre Dokularının Tanıtılması a. Diş anatomisi b. Fizyolojisi c. Embriyolojisi 3. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 (3 ders) a. Diş Sert Doku Hastalıkları ve Tedavileri b. Protetik Tedaviler c. Pedodonti Tedavileri d. Estetik Tedaviler e. Ortodonti uygulamaları 4. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 (3 ders) a. Diş eti Hastalıkları ve Tedavileri b. Cerrahi İşlem Gerektiren Hastalıklar ve Tedavileri c. İmplant Uygulamaları d. Eklem Rahatsızlıkları ve tedavileri 5. Dijital Diş Hekimliği 6. Koruyucu Diş Hekimliği ve Güncel Yaklaşımlar a. Çürük oluşumunu engelleyen ajanlar 7. Ağız ve Diş Sağlığı Bakımı ve Eğitimi a. Diş fırçalama teknikleri b. Diş ipi kullanımı 8. Hasta Ve Hekim Hakları ve Malpraktis 9. Sağlık Turizmi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağız ve diş sağlığı, koruyucu diş hekimliği hakkında bilgi sahibidir 2) Diş ve dişeti hastalıkları konusunda yüzeyel bilgi sahibidir 3) Diş hekimliğinde ne gibi tedaviler uygulandığı konusunda bilgi sahibidir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diş Hekimliği Genel Bilgiler | Ders notu 1 |
2) | Diş ve Çevre Dokularının Tanıtılması | Ders notu 2 |
3) | Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 | Ders notu 3 |
4) | Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 | Ders notu 4 |
5) | Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 | Ders notu 5 |
6) | Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 | Ders notu 6 |
7) | Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 | Ders notu 7 |
8) | Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 | Ders notu 8 |
9) | Dijital Diş Hekimliği | Ders notu 9 |
10) | Koruyucu Diş Hekimliği ve Güncel Yaklaşımlar | Ders notu 10 |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı Bakımı ve Eğitimi | Ders notu 11 |
12) | Hasta Ve Hekim Hakları ve Malpraktis | Ders notu 12 |
13) | Sağlık Turizmi | Ders notu 13 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Textbook of clinical cariology, Anders Thylstrup & Ole Fejerskov, Copenhagen : Munksgaard, 1994. 2. Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, Theodore Roberson, Harald O. Heymann, Edward J. Swift, Jr, Elsevier Health Sciences, 2006. 3. Konservatif Diş Tedavisi, Gündüz Bayırlı& Şükrü Şirin, Dünya Tıp Kitabevi Istanbul, 1982 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Essentials of Dental Caries, Edwina A. M. Kidd, Sally Joyston-Bechal, Oxford University Press, 1997. 2. Principles and Practice of Operative Dentistry, Gerald T. Charbeneau, Lea & Febiger, 1975. 3. Orban’ s Oral Histology and Embryology, S.N. Bhaskar , Mosby-Year Book, 1990. 4. Advances in Operative Dentistry, Nairn H.F. Wilson, Massimo Fuzzi, Jean-Francois Roulet, Quintessence Publishing Co Ltd, 1999. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | ||||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 6 | 1 | 91 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 113 |