UNI297 Adolescent Healthİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI297
Ders İsmi: Adolescent Health
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ESRA ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): ESRA ÇALIŞKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin ergenlik döneminde sağlığın geliştirilmesi ve korunması, sağlığı etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve sağlığın değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Adolesan sağlığında temel kavramlar, Adolesan büyüme ve gelişimi, Ergenlerde zihinsel ve psikososyal gelişim, Ergenlerle iletişim, Ergenlerde sık görülen sorunlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adolesan sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2) Ergeni fiziksel ve psikososyal açıdan değerlendirebilme
3) Ergen ve ailesi ile etkili iletişim kurabilme
4) Ergenlik sorunları hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Ergen sağlığında temel kavramlar ppt
3) Ergenlikte büyüme ve gelişme ppt
4) Ergenlikte duygusal ve bilişsel değişiklikler ppt
5) Ergenlerle İletişim ve Aile İlişkileri ppt
6) Ergen sağlığında aile ve okulun rolü ppt
7) Ergenlerde hijyen eğitimi ppt
8) Ara sınav -
9) Ergenlerde üreme ve cinsel sağlık ppt
10) Ergenlikte sağlıklı beslenme ve obezite ppt
11) Ergenlerde teknoloji bağımlılığı ppt
12) Ergenlikte fiziksel aktivite ppt
13) Ergenlikte madde kullanımı ppt
14) Ders değerlendirmesi -
15) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Çınar, N. (Ed.), Cabar, HD. (Ed.), (2021). Adolesan Sağlığını Koruma ve Geliştirme, İstanbul: Akademisyen
2. Rosner, R. (2003) Textbook of adolescentpsychiatry, Arnold published.
3. Neinstein, L.S. (2007). Adolescent Health Care: A Practical Guide. (5th ed).
Diğer Kaynaklar: 1. Çınar, N. (Ed.), Cabar, HD. (Ed.), (2021). Adolesan Sağlığını Koruma ve Geliştirme, İstanbul: Akademisyen
2. Rosner, R. (2003) Textbook of adolescentpsychiatry, Arnold published.
3. Neinstein, L.S. (2007). Adolescent Health Care: A Practical Guide. (5th ed).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100