Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI297 | ||||
Ders İsmi: | Adolescent Health | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ESRA ÇALIŞKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | ESRA ÇALIŞKAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin ergenlik döneminde sağlığın geliştirilmesi ve korunması, sağlığı etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve sağlığın değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Adolesan sağlığında temel kavramlar, Adolesan büyüme ve gelişimi, Ergenlerde zihinsel ve psikososyal gelişim, Ergenlerle iletişim, Ergenlerde sık görülen sorunlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adolesan sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklayabilme 2) Ergeni fiziksel ve psikososyal açıdan değerlendirebilme 3) Ergen ve ailesi ile etkili iletişim kurabilme 4) Ergenlik sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Ergen sağlığında temel kavramlar | ppt |
3) | Ergenlikte büyüme ve gelişme | ppt |
4) | Ergenlikte duygusal ve bilişsel değişiklikler | ppt |
5) | Ergenlerle İletişim ve Aile İlişkileri | ppt |
6) | Ergen sağlığında aile ve okulun rolü | ppt |
7) | Ergenlerde hijyen eğitimi | ppt |
8) | Ara sınav | - |
9) | Ergenlerde üreme ve cinsel sağlık | ppt |
10) | Ergenlikte sağlıklı beslenme ve obezite | ppt |
11) | Ergenlerde teknoloji bağımlılığı | ppt |
12) | Ergenlikte fiziksel aktivite | ppt |
13) | Ergenlikte madde kullanımı | ppt |
14) | Ders değerlendirmesi | - |
15) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Çınar, N. (Ed.), Cabar, HD. (Ed.), (2021). Adolesan Sağlığını Koruma ve Geliştirme, İstanbul: Akademisyen 2. Rosner, R. (2003) Textbook of adolescentpsychiatry, Arnold published. 3. Neinstein, L.S. (2007). Adolescent Health Care: A Practical Guide. (5th ed). |
Diğer Kaynaklar: | 1. Çınar, N. (Ed.), Cabar, HD. (Ed.), (2021). Adolesan Sağlığını Koruma ve Geliştirme, İstanbul: Akademisyen 2. Rosner, R. (2003) Textbook of adolescentpsychiatry, Arnold published. 3. Neinstein, L.S. (2007). Adolescent Health Care: A Practical Guide. (5th ed). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel oluşturacak biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Biyolojiyi moleküler düzeyde açıklar. | ||||||||||||||
3) Moleküler biyolojinin diğer bilim dalları ile ilgisini kurar, ilgili bilgilerini başka bir alanla birleştirerek zamanı etkin kullanır. | ||||||||||||||
4) Alanın gerektirdiği laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
5) Bilimsel etik kurallara bağlı çalışır. | ||||||||||||||
6) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri konularındaki ihtiyaçlar doğrultusunda alanla ilgili edinilen bilgileri teknolojiyle birleştirebilmeye yönelik bakış açısı geliştirir. | ||||||||||||||
9) Biyoloji bilgisine sistem düzeyinde sahiptir. | ||||||||||||||
10) Biyolojiyi evrimsel bakış açısıyla değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
11) Bireysel çalışabilme, proje hazırlama, yürütme, yazılı ve sözlü sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
12) En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorunları saptayarak, disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | ||||||||||||||
14) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel oluşturacak biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Biyolojiyi moleküler düzeyde açıklar. | |
3) | Moleküler biyolojinin diğer bilim dalları ile ilgisini kurar, ilgili bilgilerini başka bir alanla birleştirerek zamanı etkin kullanır. | |
4) | Alanın gerektirdiği laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
5) | Bilimsel etik kurallara bağlı çalışır. | |
6) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
7) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri konularındaki ihtiyaçlar doğrultusunda alanla ilgili edinilen bilgileri teknolojiyle birleştirebilmeye yönelik bakış açısı geliştirir. | |
9) | Biyoloji bilgisine sistem düzeyinde sahiptir. | |
10) | Biyolojiyi evrimsel bakış açısıyla değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
11) | Bireysel çalışabilme, proje hazırlama, yürütme, yazılı ve sözlü sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır | |
13) | Toplumsal sorunları saptayarak, disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | |
14) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |