Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI282 | ||||
Ders İsmi: | Entrepreneurship Ecosystem | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İSMAİL ERGEN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı farklı bölümlerden öğrencilerin girişimcilik hakkında bilgi sahibi olması ve sektörden deneyimli insanlardan ilham verici fikirler ve onları üretmek konusunda öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği girişimcilik ekosisteminde kullanılan temel kavramları öğrenmek. Yeni fikirler geliştirerek pitch deck sunum ile yatırımcılara sunma becerisini kazanmak ve sektörden deneyimli isimlerden öğrenme fırsatı bulmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimcilik konusunda bilgi sahibi olmak. 2) Girişim fikirlerini sunmak için pitch deck sunum yapabiliyor olmak. 3) Design Thinking ,Tasarım Odaklı Düşünme konusunda bilgi sahibi olmak 4) Yeni ve yaratıcı girişim fikirleri düşünebilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimciliğe Giriş. Bu ders, girişimciliğin temel kavramlarını ve yapı taşlarını açıklayan, başlangıç düzeyinde bir girişimcilik eğitimidir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
2) | Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) Kullanıcıları anlamayı, varsayımları sorgulamayı, sorunları yeniden tanımlamayı ve prototip oluşturma ve test etme için yenilikçi çözümler üretmeyi amaçlayan doğrusal olmayan, yinelemeli bir süreç olan Tasarım Odaklı Düşünme, hem startuplar hem de kuruluşlar için çığır açıcı bir yöntemdir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
3) | Yalın girişimcilik Yalın girişimcilik, girişimcilere ve girişimci adaylarına kuracakları ve yönetecekleri girişimlerinde başarılı olabilmeleri için bilimsel bir bakış açısı sunan bir metodolojidir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
4) | İş Fikri Geliştirme | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
5) | Başarılı Ekip Oluşturma | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
6) | Kullanıcı Odaklı Ürün Tasarımı | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
7) | MVP Geliştirme ve Test Yöntemleri | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
8) | Kodsuz ve Düşük Kod Tabanlı Prototip Testi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
9) | Startup'lar için Satış Stratejileri | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
10) | Dijital Pazarlama Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
11) | OKR ve İşletme Yönetimi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
12) | Girişimci Psikolojisi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yapmaya gerek yoktur. |
13) | Ürün Geliştirme Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
14) | Müşteri Deneyimi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık eğitimi yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu ders için ders kitabı yoktur. |
Diğer Kaynaklar: | There is no book for this course. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | ||||
Proje | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 | ||||
Final | 3 | 10 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |