Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI276 | ||||
Ders İsmi: | Gender and Media | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SADİ KERİM DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Ceren Saran Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; medyanın başta toplumsal cinsiyet olmak üzere ırk, sınıf, etnisite ve cinsellik vb. ile ilgili temsilleri inşa etmedeki rolünü sorgulamaktır. Bu derste, bu endüstrilerin toplumsal cinsiyet rollerinin üretilmesi ve yeniden üretilmesinde oynadığı merkezi rol, mecralar bazında incelenir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar, yaklaşımlar ile toplumsal cinsiyetin medya ile ilişkisine odaklanmaktadır. Medya endüstrisinin ideoloji ve anlam üretimindeki önemine dikkat çeken bu derste, toplumsal cinsiyet rollerinin üretilmesi ve yeniden üretilmesinde medya endüstrisinin rolü sorgulanır. Toplumsal cinsiyetle ilgili temel yaklaşımlar tarihsel bağlamı içinde ele alınırken, medya ve kültür endüstrilerinin ürettiği kültürel ürünlerde toplumsal cinsiyet temsilleri incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) ● Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarını ayırt eder. 2) ● İdeoloji ve toplumsal cinsiyetin üretiminde ve yeniden üretiminde medya endüstrisinin rolünü kavrar. 3) ● Medya ve iletişim çalışmaları alanında medya endüstrisi, ideoloji üretimi, izleyici ve alımlama çalışmalarıyla ilgili temel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olur. 4) ● Farklı medya mecralarında üretilen içeriklerdeki toplumsal cinsiyet ayrımcılığını analiz eder. 5) ● Medya endüstrisi tarafından üretilen kültürel ürünlerde cinsiyet, ırk, sınıf ve cinsel kimlik stereotiplerini belirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Temel Kavramlar Toplumsal cinsiyeti ele alırken medya neden önemli? | |
1) | Giriş: Temel Kavramlar Toplumsal cinsiyeti ele alırken medya neden önemli? | |
2) | Medya Endüstrileri ve İdeoloji: Ana Akım Çalışmalar, Ekonomi Politik, Kültürel Çalışmalar | |
3) | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet: Kültürel ve Sosyal İnşa | |
4) | Kadın Hareketi, Beden ve İktidar | |
5) | Feminizm, Patriyarka ve Kapitalizm | |
6) | Erkeklik Çalışmaları | |
7) | Queer Teori | |
8) | Temsil, Alımlama ve Stereotipler | |
9) | Televizyonda Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
10) | Reklamda Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
11) | Sinemada Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
12) | Haber ve İnternet Gazeteciliğinde Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
13) | Dijital Platformlar, Algoritmalar, Önyargı ve Ayrımcılık | |
14) | Sosyal Medya: Gündelik Yaşamda Benliğin Dijital Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | ● Dines, G., Humez, J.M. (2015) Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader (4th ed.). SAGE. ● Critical Media Project (CMP), https://criticalmediaproject.org/ ● Feminist Principles of the Internet (2016). https://feministinternet.org/en |
Diğer Kaynaklar: | ● Dines, G., Humez, J.M. (2015) Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader (4th ed.). SAGE. ● Critical Media Project (CMP), https://criticalmediaproject.org/ ● Feminist Principles of the Internet (2016). https://feministinternet.org/en |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |||||||||||
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |||||||||||
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |||||||||||
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |||||||||||
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |||||||||||
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |
2) | Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |
3) | Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |
4) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |
5) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |
6) | Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |
7) | Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | 2 |
9) | Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 6 | 18 | ||||
Proje | 3 | 9 | 27 | ||||
Ödevler | 2 | 10 | 20 | ||||
Final | 1 | 7 | 7 | ||||
Toplam İş Yükü | 114 |