MED517 Plastic, Reconstructive and Aesthetic Surgeryİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED517
Ders İsmi: Plastic, Reconstructive and Aesthetic Surgery
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Harun Çöloğlu Doç. Dr. Kamuran Zeynep Sevim Dr. Aslı Datlı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin yetişkin ve çocuk hastada acil el yaralanması , dikiş atmayı, yanık, yara bakımı yaklaşımı pansumanı ve takibini yapabilmeleri, bası yarası oluşmaması için birinci basamak düzeyinde koruyucu yöntemleri ve oluştuktan sonra onarım tekniklerini bilmeleri, acil serviste temel cerrahi sütürleri gözetim altında uygulayabilmeleri, ameliyathane kurallarını öğrenmeyi, rekonstrüktif cerrahiye temel yaklaşımı öğrenmeleri, deri kanserlerinin ön tanı ve tanı tekniklerini bilmeleri ve birinci basamak düzeyinde tanı ve tedavi hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazanmaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin ve çocuk hastalardaki yanık ve yaraya yaklaşım, bası yarasına yaklaşım, deri grefti, flep ve kök hücre ile rekonstrüksiyon, meme kanseri sonrası onarım, acil el yaralanmalarına yaklaşım ve üst ekstremite yaralanmalarına yaklaşım, deri kanserlerine cerrahi yaklaşım ve rinoplasti gibi temel konularda hastaya yaklaşım tedavi modalitelerinin algoritmaya göre belirlenmesi ve takibini kapsar. Teorik dersler, lokal ameliyat uygulamaları, kök hücre uygulamaları, kök hücre merkezinin deneyimlenmesi, ameliyathanede hasta başı değerlendirme ve temel cerrahi sütürlerin uygulaması, olgu sunumlarını, pansuman yapılmasını ,poliklinik vizit, video ve maket yardımlı dikiş atılmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci dersin sonunda acil servise gelen yanık yaralanmasına yaklaşımı ve pansumanı, kullanılacak malzemeleri bilmeli,
2) Temel cerrahi sütür tekniklerinden en az 3 tanesini uygulamalı olarak yapmış olmalı,
3) Lokal ya da Genel anestezi altında yapılan ameliyatlara steril olarak girmeyi tecrübe etmiş olmalıdır.
4) Öğrenci dersin/stajın sonunda; yanık ve diğer etyolojideki yaralara temel yaklaşım, pansumanı yapmış olmalı,
5) Hasta başı viziti sırasında nelere dikkat ediliyor bilmeli,
6) Temel cerrahi sütür tekniklerini model üzerinde yapmış olmalı,
7) Temel rekonstrüktif yöntemler olan greft ve fleple onarımı tarif edebilmeli,
8) Pansuman malzemelerini tanımalı,
9) Acil servise gelen el yaralanmasına yaklaşımı tanı ve tedavi yöntemlerini, atellemeyi bilmeli,
10) Deri kanseri ön tanısıyla gelen hastada biyopsi tekniklerini ve ayırıcı tanıyı bilmelidir.
11) Meme kanseri sonrası onarım yöntemlerine kabaca hakim olmalıdır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik Dersler: Staj Tanıtımı Dudak ve Damak Yarıkları Bası Yaraları Meme Rekonstrüksiyonu Estetik ve Fonksiyonel Rinoplasti Yanık Rekonstrüksiyonu Doku Transferi, Greft ve Fleplerin Temel Prensipleri Deri Yaralanmaları ve Yara iyileşmesi El Cerrahisi Acilleri El Cerrahisi Prensipleri Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Ameliyat Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Teorik Dersler Kök Hücre Tedavisi ve Uygulama Alanları Deri Kanserleri Sınav Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Ameliyat Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: 1. Grabb and Smith’s Plastic Surgery
2. Plastik Cerrahide Temel İlkeler Prof. Dr. Zekeriya Tosun
3. Plastic Surgery Secrets

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 2 24
Uygulama 2 12
Derse Özgü Staj 2 24
Final 1 8
Toplam İş Yükü 68