MED507 Orthopedics and Traumatologyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED507
Ders İsmi: Orthopedics and Traumatology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Çağatay Öztürk Prof. Dr. Ramazan Erden Ertürer Doç. Dr. Haluk Çabuk Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Kürşat Kara Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Bahadır Gökçen Dr. Öğr. Üyesi Kaya Turan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu stajın sonunda stajyerlerin kas‐iskelet sistemi ile ilgili sağlık problemlerini tanıma; tedavi yöntemlerini açıklama, sevk konusunda yeterlik kazanmaları ve acil ortopedik ve travma sorunlarına yaklaşım için gerekli bilgi ve becerileri kazanmış, temel uygulamaları tek başına yapabilir olabilmeleri olması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ortopedi ve Travmatoloji alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin hastalardaki hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavisi prensiplerini kapsar. Teorik dersler, hasta başı uygulamaları, ameliyathane ziyaretleri, Radyolojik ve laboratuvar verileri değerlendirme, alçı ve atel uygulamaları klinik uygulaması , servis ziyaretleri ve poliklinikte hasta başı değerlendirmelerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hareket sistemi ile ilgili sorunların/hastalıkların oluşum mekanizmalarını açıklar.
2) Hareket sistemine ilişkin sorunları klinik anatomi ile ilişkilendirir.
3) Ortopedik rahatsızlıkla başvuran hastalardan hikâye alabilir.
4) Ortopedik şikayetle başvuran hastaların fizik muayenelerini yapabilir.
5) Ortopedik şikayetle başvuran hastalarına uygulanan tanısal testleri değerlendirebilir.
6) Ortopedik hastalıkların ayırıcı tanısını kanıta dayalı tıp uygulamaları ile yapabilir.
7) Ortopedik hastalıklarda tedavi seçeneklerini açıklayabilir.
8) Ortopedik hastalıklar için birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar ve sevk kriterlerini açıklar.
9) Hareket sistemine yönelik temel tıbbi girişimleri (bandaj sarma, atel yapma vb) uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik Dersler: Staj Tanıtımı Kırık ve Kırık İyileşmesi Kırık Sınıflaması Ekstremite Kırıkları Çoklu Kırık Hastasına Yaklaşım ve Pelvis Kırıkları Pediatrik Kırıklar Çıkıklar ve Komplikasyonları Osteoartitler Eklem ve Bağ Yaralanmaları Avasküler Nekroz Tenosinovitler Osteoporoz El ve Üst Ekstremite Sorunları Omurga Yaralanmaları Omurga Deformiteleri Bel Ağrısı Kemik Tümörleri Yumuşak Doku Tümörleri Osteokondrozlar ve Legg-Calve Perthes Hastalığı Uygulamalı Eğitim: Direk radyografileri okuma ve değerlendirme Kas iskelet Sistem Muayenesi-I Kas iskelet Sistem Muayenesi-II Atel, Bandaj, Turnike Uygulayabilme Travma sonrası kopan uzvun uygun olarak taşınmasını sağlayabilme Polikinik Ameliyat Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Teorik Dersler Yumuşak Doku Enfeksiyonları Kemik ve Eklem Enfeksiyonları Crush Yaralanma ve Kompartman Sendromu Pediatrik Ayak Sorunları Serebral Palsi Gelişimsel Kalça Displazisi Sınav Uygulamalı Eğitim: Polikinik Ameliyat Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: 1. Campbell operative orthopedics
2. Rockwood and Green’s fractures in adults
3. Rockwood and Green’s fracures in children
4. Tachdjian'ın Pediatrik Ortopedisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 2 60
Uygulama 2 50
Final 1 8
Toplam İş Yükü 118