MED505 Pediatric surgery- Radiologyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED505
Ders İsmi: Pediatric surgery- Radiology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Adem Uçar Prof. Dr. Selami Sözübir Prof. Dr. Hıdır Sinan Çakırer Assistant Prof. Yıldıray Tutpınar Assistant Prof. Işıl Yurdaışık
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Çocuk hastalarda (0-18 yaş) çocuklarda baş‐boyun, göğüs boşluğu, karın bölgesi ve genito‐üriner bölge ile ilgili cerrahi sorunlar hakkında bilgi edindirmek, cerrahi uygulama prensip ve yöntemlerinin temel prensiplerini öğretmek bu sorunlara yönelik tanı ve cerrahi tedavi yaklaşımını benimsetmek, çocuk acildeki cerrahi olguların tanımlanmasını öğreterek bu olgulara acil yaklaşım ilke ve becerilerini kazandırmak.
2. Araştırmacı ve sorgulayıcı özelliklere sahip, mesleğini etik kurallar içerisinde uygulayan, hasta ve ailesine bütüncül yaklaşıp empati kurabilen hekimler olarak yetişmelerini sağlamaktır.
3. Radyodiagnostik; radyolojik görüntüleme yöntemlerini ayırt edebilme, tipik radyolojik bulguları tanıma, uygun radyolojik tetkik seçebilme ve acil durumlarda tanı amaçlı görüntülemeyi yorumlayabilme becerisi kazandırmaktır.
4. Genel radyoloji bilgisi, uygun radyolojik yöntemleri seçme, hastalıkların tipik radyolojik bulgularını tanıma ve ayırtıcı tanı yapabilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Çocuk Cerrahisi stajı alanında ulusal çekirdek eğitim programında belirtilen öğrenim hedeflerini göz önünde bulundurarak çocuk hastalarda (0-18 yaş) baş‐boyun, göğüs boşluğu, karın bölgesi ve genito‐üriner bölge ile ilgili özellikle cerrahi sorunların semptom ve bulgularını, ayırıcı teşhisini ve cerrahi tedavi yaklaşımının temel prensiplerini kapsar. Teorik dersler, hasta başı uygulamaları, çocuk yoğun bakım viziti, interaktif olgu tartışmalarını içerir.

Radyodiagnostik alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde Hekimlik hayatı boyunca kullanılacak olan radyolojik görüntüleme yöntemlerinin temel özellikleri, klinik bulgulara göre kullanım alanları, üstünlük ve yetersizlikleri, riskleri anlatılacak olup teorik dersler, pratik uygulamalar ve olgu tartışmalarını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocukluk çağında sık görülen cerrahi tedavi gerektiren hastalıkları tanır ve aileyi çocuk cerrahisi uzmanına yönlendirebilir.
2) Cerrahi sorunu olan çocuk hastadan anamnez alır, fizik muayene ve ayırıcı tanı yapabilir.
3) Yenidoğanda ve çocukta intestinal tıkanıklık yapan nedenleri tanıyabilir.
4) Çocuklarda akut karın tanısı koyar ve uygun koşullarda sevk edebilir.
5) Genel vücut travmalı çocuk hastada ilk yaklaşım prensiplerini uygulayabilir.
6) Çocuklarda inguinal bölge sorunlarını tanıyabilir.
7) Çocuklarda anorektal bölge ve genito‐üriner sistem ile ilgili cerrahi sorunları tanıyabilir.
8) Çocuklarda baş‐boyun bölgesi ile ilgili anomalileri tanıyabilir.
9) Acil cerrahi tedavi gerektiren kritik çocuk hastayı, gerekli ilk girişimleri yaparak çocuk cerrahisi uzmanına sevk edebilir.
10) Radyolojik anatomiyi tanır.
11) Klinik bulgulara göre seçilecek uygun radyolojik tetkiki belirler.
12) Radyasyon içeren tetkiklerin özelliklerini, kontrendikasyonlarını bilir.
13) Radyolojik bulguları klinik bilgilerle ilişkilendirir.
14) Temel sistemlerde gördüğü patolojik radyolojik bulguları yorumlar ve radyolojik acilleri açıklar.
15) Girişimsel radyoloji uygulamalarını ve endikasyonlarını açıklayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik Dersler: Radyoloji Staj Oryantasyonu ve Görüntüleme Yöntemlerine Giriş Çocuk Cerrahisine Giriş ve Oryantasyon Çocuk Acilde Cerrahi Olgular Cerrahi Olgu Olarak Yenidoğan Çocuk ve Travma Çocuklarda Karın Ağrısı ve Akut Karın Çocuklarda Cerrahi GİS Kanama Çocuklarda Cerrahi Sarılık Çocukluk Çağı GİS Obstrüksiyonları Karın Ön Duvarı Defektleri ve Göbek Patolojileri Çocuklarda İnguinal Patolojiler Çocuklarda Baş Boyun Patolojileri Çocukluk Çağı Solid Tümörleri Çoçuk Ürolojisinde Non-Obstrüktif Patoloji Çoçuk Ürolojisinde Obstrüktif Patolojiler Gastrointestinal Radyoloji Ürogenital Radyolojisi Hepatobiliyer Radyoloji Uygulamalı Eğitim: Poliklinik Ameliyat Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. Dersin konuları ile ilişkili videolar ve ders slaytları
2) Teorik Dersler Akciğer Radyografisi Nöroradyoloji Yapay Zekanın Radyolojide Kullanımı Kas İskelet Radyolojisi Meme Görüntüleme Girişimsel Radyoloji Toraks Radyolojisi Kardiyovasküler Radyoloji Olgu Tartışması Sınav Uygulamalı Eğitim: Pratik Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. Dersin konuları ile ilişkili videolar ve ders slaytları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: Resources for Pediatric Surgery Internship :
1. Pediatric Surgery. Arnold G. Coran, Anthony Caldamone, N. Scott Adzick, Thomas Krummel (Editors); Elsevier Health Sciences.
2. Essentials of Pediatric Surgery. Marc I. Rowe; Mosby.
3. Çocuk Cerrahisi. Can Başaklar; Palme Kitabevi.

Resources for Radiology Internship
1. A Textbook of Radiology and Imaging. David Sutton (Editor); Churchill Livingstone.
2. Klinik Radyoloji. Ercan Tuncel (Editör); Dünya Tıp Kitabevi.
3. Abdominal Radyoloji. Ercan Kocakoç (Editör); Dünya Tıp Kitabevi.
4. Yüksek Çözünürlüklü Akciğer BT: Temeller. Çetin Atasoy (Editör); Dünya Tıp Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 2 28
Uygulama 2 28
Derse Özgü Staj 2 40
Final 1 8
Toplam İş Yükü 104