MED503 Anaesthesiology & Reanimationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED503
Ders İsmi: Anaesthesiology & Reanimation
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Simru Tuğrul Prof. Dr. Müslüm Çiçek Prof. Dr. Kader Keskinbora Dr. Öğr. Üyesi Hakan Parlak Dr. Öğr. Üyesi Erkan Bayram Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Teker Dr. Öğr. Üyesi Taylan Şahin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde Anestezinin tanımını yapabilen, uygulama alanlarını ve yöntemlerini tanıyan, farklılıklarını bilen, anestezi uygulamaları ve acil durumlarda kullanılan monitörizasyon, ekipman ve ilaçları tanıyan, gerektiğinde oksijen desteği sağlayabilen, havayolu açıklığını sağlamada temel yöntemleri bilen ve uygulayabilen, temel ve ileri yaşam desteği yapabilecek gerekli bilgi ve becerileri kazanmış, yoğun bakım şartları ve hasta yönetimi hakkında bilgi sahibi olmuş, akut ve kronik ağrıyı tanıyan ayırd edebilen, ağrılı hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavisi prensiplerini, ağrının patofizyolojisini bilen öğrenciler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Anestezi tarihçesi, gelişimi, kullanılan ilaçlar ve yöntemlerinin tanımı, temel ve ileri yaşam desteği, havayolu yönetimi ve oksijen tedavisi, yoğun bakım temel prensipleri; sıvı ve elektrolit dengesizlikleri ve metabolik bozuklukları tanıma ve tedavi planlama, kan transfüzyonu endikasyonları yöntemleri komplikasyonları, beyin ölümü kriterleri, ağrı tanım değerlendirilmesi ve tedavi yöntemleri teorik dersleri, ve kan gazı analizi, periferik ve santral venöz kateterizasyon yöntemleri hava yolu kontrolü ve endotrakeal entübasyon, girişimsel ağrı tedavisi uygulamaları, olgu tartışmaları pratik derslerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anestezi yöntemlerini ve endikasyonlarını bilir.
2) Elektif ve acil koşullarda havayolu açıklığını farklı yöntemlerle sağlamayı bilir.
3) Solunumu olmayan kişi/hastayı ventile edebilir.
4) Preoperatif hasta değerlendirmenin temel kurallarını ve yararını bilir.
5) Lokal anestezik toksisitesi ve tedavisini bilir.
6) Kan transfüzyonu endikasyon ve komplikasyonlarını ve tedavilerini bilir.
7) Kan gazı değerlendirmesini bilir.
8) Yoğun bakım genel prensipleri hakkında bilgi sahibi olup hastaların yoğun bakım ünitesine alınma kriterlerini takip edebilir.
9) Hastalardaki sıvı ve elektrolit dengesizliklerini, metabolik bozuklukları tanır, ve tedavi planı yapabilir.
10) Sepsis ve septik şok ve organ yetmezliklerini tanır ve ilk tedavi planını yapar.
11) Beyin ölümü kriterlerini ve karar verilme koşullarını bilir.
12) Temel monitörizasyon yöntemlerini bilir ve uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik Dersler: Staj Tanıtımı-Anesteziye Giriş Anestezik İlaçlar Havayolu Yönetimi, Endotrakeal Entübasyon Sıvı, Asit Baz Elektrolit Tedavisi Genel Prensipler I-II Hipoksi ve Oksijen Tedavisi Beyin Ölümü ve Organ Bağışı Lokal Anestezikler ve Toksisiteleri Rejyonal Anestezi Kardiyopulmoner resüsitasyon; Temel ve İleri Yaşam Desteği I-II Kan ürünleri ve Tranfüzyon Komplikasyonları Uygulamalı Eğitim: Havayolu Yönetimi Venöz kateterizasyon Hasta başı değerlendirme Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Teorik Dersler Yoğun Bakım Genel Prensipleri Sepsis ve Şok Mekanik Ventilasyon ve ARDS Ağrı, Ağrı Mekanizmaları, Sınıflandırma, Tedavi Yaklaşımı I-II Preoperatif Anestezi Değerlendirmesi Monitörizasyon Sınav Uygulamalı Eğitim: Girişimsel ağrı tedavisi yöntemleri Kan gazı analizi Hasta başı değerlendirme Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: 1. Clinical Anaesthesia. Barash P,, Cullen BF., Stoelting R. 5th Edition Lippincott Williams & Wilkins, 2006.
2. Basics of Anesthesia Miller R. 6th Edition Elsevier.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 2 20
Uygulama 2 74
Derse Özgü Staj 2 2
Sunum / Seminer 2 12
Final 1 8
Toplam İş Yükü 116