MED504 Cardiology and Cardiovascular Surgeryİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED504
Ders İsmi: Cardiology and Cardiovascular Surgery
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hasan Turhan Prof. Dr. Müslüm Şahin Prof. Dr. Alp Burak Çatakoğlu Prof. Dr. Yelda Tayyareci Prof. Dr. Hüseyin Aksu Prof. Dr. Ömer Yiğiner Prof. Dr. Enis Oğuz Doç. Dr Tuğba Kemaloğlu Öz Doç. Dr. Sabri Seyis
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin yetişkin hastada kalp, damar ve ilişkili hastalıkların özelliklerini bilmeleri, koruyucu hekimlik önlemlerini uygulayabilmeleri, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek hastalıklarının ön tanısını veya tanısını koyup , birinci basamak düzeyinde tanı ve tedavi hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazanmalarının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Kardiyoloji ve kalp damar cerrahisi alanlarında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin hastalardaki kardiyolojik hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavisi ile birlikte cerrahi tedavi prensiplerini kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hikaye alma ve fizik muayene ile kalp ve damar hastalıklarının belirtilerini sorgulayabilecek, muayenede bu belirtileri tanıyabilecek, ilk aşamada gerekli tetkikleri isteyebilecek ve bunları yorumlayabilecek, belli problemleri tedavi edebilecek, hangi hastaların bir uzman tarafından değerlendirilmesi gerektiğini saptayabilecek
2) Acil semptomlara ve hastalıklara (kalp yetmezliği, akut miyokard enfarktüsü, aritmi, hipertansiyon, siyanoz, nefes darlığı gibi) doğru yaklaşımda bulunabilecek, tanısını koyabilecek ve ilk tedavisini yapabilecek ve sonrasında ileri merkezlere uygun koşullarda gönderebilecek
3) İyi bir hasta-hekim ve hekim-hekim iletişimi kurmanın önemini kavrayacak ve becerisini geliştirecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik Dersler Staj Tanıtımı Kardiyak anatomi Kardiyak fizyoloji Anamnez ve fizik muayene Temel EKG prensipleri, normal EKG Ritim bozuklukları EKG: Miyokardiyal iskemi ve akut miyokard enfarktüsü Kardiyovasküler tanı ve tedavi yöntemleri Kardiyovasküler risk faktörleri ve korunma Angina pektoris ve ayırıcı tanısı Akut koroner sendromlar (Unstabil angına, ST elevasyonsuz MI, ST elevasyonlu MI) Koroner arter hastalığının farmakolojik tedavisi Açık Kalp Cerrahisine giriş OLGU SUNUMU: Aort kapak hastalığı Koroner arter hastalıklarında Cerrahi I-II Bradiaritmiler Taşiaritmiler Atrial fibrilasyon ve tedavi yaklaşımları Kalp yetmezliği Uygulamalı Eğitim: Hasta Başı Eğitim İş Başında Eğitim Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Teorik Dersler Kalp kapak hastalıkları Kalp Kapak Hastalıkları Cerrahisi I-II Yetişkin konjenital kalp hastalıkları Konjenital Kalp Hastalıkları I-II Aort Damar Hastalıkları Kardiyomiyopatiler Kardiomiyopatiler ve Kalp nakli Perikard hastalıkları ve miyokardit İnfektif endokardit Hipertansiyon ve hipertansif aciller Senkop-ani kardiyak ölüm Akciğer ödemi ve Kardiyojenik şok Lenfödem Fonksiyonel Damar Hastalıkları Venöz Sistem Hastalıkları Periferik Arter Hastalıkları I-II Kalp ve Büyük Damar yaralanmaları Uygulamalı Eğitim: İş Başında Eğitim Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
3) Teorik Dersler OLGU TARTIŞMASI: Göğüs ağrısı OLGU TARTIŞMASI: Nefes darlığı, periferik ödem OLGU TARTIŞMASI: Çarpıntı, senkop OLGU SUNUMU: Akut arteryel tıkanma OLGU SUNUMU: Konjenital kalp hastalıkları OLGU SUNUMU: Venöz yetersizlik Uygulamalı Eğitim: İş Başında Eğitim Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 3 50
Uygulama 3 24
Derse Özgü Staj 2 36
Final 1 10
Toplam İş Yükü 120