UNI267 Kozmoloji Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI267
Ders İsmi: Kozmoloji Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EMRE DEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Emre DEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersten başarılı olan öğrenciye, hiçbir fizik ya da matematik (ve geometri) bilgisi olmadan, bilim tarihinin önemli bir bölümü olan kozmoloji teorileri tarihini genel hatlarıyla kronolojik olarak göstermek, insanın düşünce ve inanış yapısıyla birlikte pratik becerilerinin de bu süreçte nasıl evrildiğini fark ettirmek, popüler anlamda kozmoloji hakkında aktüel konuların temelini ve geldiği noktayı idrak etmek, bununla birlikte öğrenciyi bilimsel düşünmeye ve araştırmaya meraklı hale getirmek bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği: Tarih öncesi uygarlıklarından başlayarak, insanlığın astronomi ve daha sonraları kozmoloji düşünce biçiminin nasıl geliştiğini, bu bilgi birikimi ile önceleri din ve ağırlıklı olarak takvim gibi pratik uygulamaların ve daha sonraları her döneme ait bilimsel gelişmelerin (matematik/geometri ve fizik bilgisiyle) Evren hakkındaki sorular ve çözümler için nasıl kullanıldığını, genel bir kronoloji halinde görür. Bu sırada, tarih öncesi ve sonrası medeniyetler ile ilgili de basit bilgiler edinir, bilim ve düşünce insanlarını tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kozmoloji ile ilgili bilgilerin tarih öncesi ve sonrası süreçte ortaya çıkışını ve gelişimini genel hatlarıyla açıklar.
2) Kozmoloji tarihi ve günümüz teorileri ile ilgili bazal düzeyde popüler bilginin ana hatlarıyla belirtir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramların Tanıtılması Öğretim Elemanı Ders notları
2) Antik Mısır’da Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
3) Eski Mezopotamya Uygarlıkları’nda Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
4) Eski Çin’de Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
5) Eski Hindistan’da Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
6) İslamiyet Öncesi Türk’lerde Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
7) Eski Orta ve Güney Amerika Uygarlıklarında Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
8) ara sınav
9) Antik Yunan Medeniyeti’nde Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
10) Helenistik ve Roma Dönemleri Boyunca Evren Fikirleri Öğretim Elemanı Ders notları
11) Ortaçağ Hıristiyan ve İslam Dünyası’nda Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
12) Rönesans ve Aydınlanma Dönemi’nde Evren Düşüncesi Öğretim Elemanı Ders notları
13) 19. yy’de Evren'e Dair Teoriler Öğretim Elemanı Ders notları
14) 20. ve 21. yy’de Evren'e Dair Teoriler Öğretim Elemanı Ders notları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Elemanı Ders notları - Instructor Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Öğretim Elemanı Ders notları - Instructor Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 2 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 1 14
Ara Sınavlar 1 14 1 15
Final 1 14 1 15
Toplam İş Yükü 128