Dersin Amacı: |
Bu dersten başarılı olan öğrenciye, hiçbir fizik ya da matematik (ve geometri) bilgisi olmadan, bilim tarihinin önemli bir bölümü olan kozmoloji teorileri tarihini genel hatlarıyla kronolojik olarak göstermek, insanın düşünce ve inanış yapısıyla birlikte pratik becerilerinin de bu süreçte nasıl evrildiğini fark ettirmek, popüler anlamda kozmoloji hakkında aktüel konuların temelini ve geldiği noktayı idrak etmek, bununla birlikte öğrenciyi bilimsel düşünmeye ve araştırmaya meraklı hale getirmek bu dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği: |
Tarih öncesi uygarlıklarından başlayarak, insanlığın astronomi ve daha sonraları kozmoloji düşünce biçiminin nasıl geliştiğini, bu bilgi birikimi ile önceleri din ve ağırlıklı olarak takvim gibi pratik uygulamaların ve daha sonraları her döneme ait bilimsel gelişmelerin (matematik/geometri ve fizik bilgisiyle) Evren hakkındaki sorular ve çözümler için nasıl kullanıldığını, genel bir kronoloji halinde görür. Bu sırada, tarih öncesi ve sonrası medeniyetler ile ilgili de basit bilgiler edinir, bilim ve düşünce insanlarını tanır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kavramların Tanıtılması |
Öğretim Elemanı Ders notları |
2) |
Antik Mısır’da Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
3) |
Eski Mezopotamya Uygarlıkları’nda Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
4) |
Eski Çin’de Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
5) |
Eski Hindistan’da Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
6) |
İslamiyet Öncesi Türk’lerde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
7) |
Eski Orta ve Güney Amerika Uygarlıklarında Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
8) |
ara sınav |
|
9) |
Antik Yunan Medeniyeti’nde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
10) |
Helenistik ve Roma Dönemleri Boyunca Evren Fikirleri |
Öğretim Elemanı Ders notları |
11) |
Ortaçağ Hıristiyan ve İslam Dünyası’nda Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
12) |
Rönesans ve Aydınlanma Dönemi’nde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
13) |
19. yy’de Evren'e Dair Teoriler |
Öğretim Elemanı Ders notları |
14) |
20. ve 21. yy’de Evren'e Dair Teoriler |
Öğretim Elemanı Ders notları |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. |
|
2) |
Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. |
|
3) |
Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. |
|
4) |
Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. |
|
6) |
Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. |
|
7) |
İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. |
|
10) |
Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. |
|
11) |
Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
|