Dersin Amacı: |
Bu dersten başarılı olan öğrenciye, hiçbir fizik ya da matematik (ve geometri) bilgisi olmadan, bilim tarihinin önemli bir bölümü olan kozmoloji teorileri tarihini genel hatlarıyla kronolojik olarak göstermek, insanın düşünce ve inanış yapısıyla birlikte pratik becerilerinin de bu süreçte nasıl evrildiğini fark ettirmek, popüler anlamda kozmoloji hakkında aktüel konuların temelini ve geldiği noktayı idrak etmek, bununla birlikte öğrenciyi bilimsel düşünmeye ve araştırmaya meraklı hale getirmek bu dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği: |
Tarih öncesi uygarlıklarından başlayarak, insanlığın astronomi ve daha sonraları kozmoloji düşünce biçiminin nasıl geliştiğini, bu bilgi birikimi ile önceleri din ve ağırlıklı olarak takvim gibi pratik uygulamaların ve daha sonraları her döneme ait bilimsel gelişmelerin (matematik/geometri ve fizik bilgisiyle) Evren hakkındaki sorular ve çözümler için nasıl kullanıldığını, genel bir kronoloji halinde görür. Bu sırada, tarih öncesi ve sonrası medeniyetler ile ilgili de basit bilgiler edinir, bilim ve düşünce insanlarını tanır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kavramların Tanıtılması |
Öğretim Elemanı Ders notları |
2) |
Antik Mısır’da Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
3) |
Eski Mezopotamya Uygarlıkları’nda Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
4) |
Eski Çin’de Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
5) |
Eski Hindistan’da Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
6) |
İslamiyet Öncesi Türk’lerde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
7) |
Eski Orta ve Güney Amerika Uygarlıklarında Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
8) |
ara sınav |
|
9) |
Antik Yunan Medeniyeti’nde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
10) |
Helenistik ve Roma Dönemleri Boyunca Evren Fikirleri |
Öğretim Elemanı Ders notları |
11) |
Ortaçağ Hıristiyan ve İslam Dünyası’nda Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
12) |
Rönesans ve Aydınlanma Dönemi’nde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
13) |
19. yy’de Evren'e Dair Teoriler |
Öğretim Elemanı Ders notları |
14) |
20. ve 21. yy’de Evren'e Dair Teoriler |
Öğretim Elemanı Ders notları |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. |
|
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. |
|
2) |
İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
|
4) |
Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. |
|
5) |
Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. |
|
6) |
Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. |
|
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
|
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
|
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
|
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
|
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|