Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BIL107 | ||||
Ders İsmi: | Web Programlama Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Rahime Büşra Hacımustafaoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dinamik içerikli bir web projesi oluşturmak için ihtiyaca göre ilgili veritabanını tasarlayıp, dinamik bir web programlama dili (HTML, CSS, JS) ile kodlamasını yapabilen, bilgi giriş formlarını oluşturabilen, arama kriterlerine göre listeyebilen, veriyi formlar aracılığı ile düzenleyip, silebilen, istatistiksel raporlar oluşturabilen, oturumları(session) oluşturup yönetebilen, çerez(cookie) oluşturup yönetebilen bir içerik yönetim sistemi oluşturacak yeteneklere sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | (HTML, CSS, JS) programlama dili kullanarak web siteleri oluşturma, uygulamalı olarak işlenecektir. Web programlama mantığı uygulamalar üzerinde anlatılacaktır. Bu ders planı, her hafta HTML, CSS ve JavaScript'e odaklanarak öğrencilere temel web geliştirme becerilerini kazandırmayı amaçlar. Haftalık ders süreleri, ders içeriğinizin karmaşıklığına ve öğrenci seviyelerine göre ayarlanabilir. Proje ve uygulama geliştirme aşamalarına daha fazla vurgu yapmak, öğrencilerin öğrenilenleri pratiğe dökmesine yardımcı olabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) HTML, CSS ve JavaScript gibi temel web teknolojilerini anlama ve kullanma yeteneği. 2) Kullanıcı dostu web arayüzleri tasarlama becerisi & Temel kullanıcı deneyimi (UX) prensiplerini anlama. 3) Temel veritabanı kavramlarını anlama ve ilişkilendirebilme yeteneği. 4) İstemci tarafı programlama dilleri (örneğin, JavaScript) ve kütüphaneleri kullanabilme yeteneği. 5) Web standartlarına uygun kod yazma yeteneği. 6) Web sayfa performansını artırmak için temel optimizasyon bilgisi. 7) İleri düzey konulara geçiş yapabilme yeteneği, örneğin, web uygulamaları geliştirme, API kullanımı, MVC (Model-View-Controller) mimarisi, ve diğer ileri düzey konular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Web teknolojilerinin temelleri & HTML: Temel HTML etiketleri, yapı ve öğeler | Yok |
2) | HTML formları ve input elemanları | Yok |
3) | CSS: Temel CSS özellikleri ve seçiciler & Sayfa düzeni ve kutu model | Yok |
4) | Renk, tipografi ve görsel öğeler & CSS pozisyonlama ve düzenleme | Yok |
5) | Responsive tasarım prensipleri & Media queries kullanımı | Yok |
6) | JavaScript: Temel JavaScript konseptleri | Yok |
7) | Değişkenler, koşullar, döngüler & Temel fonksiyonlar | Yok |
8) | Vize | 1-7. Haftalar |
9) | Document Object Model (DOM) nedir? | Yok |
10) | DOM manipülasyonu ve etkileşim & Olay dinleme ve tepki verme | Yok |
11) | JavaScript'te nesne ve dizi manipülasyonu | Yok |
12) | Asenkron programlama ve AJAX & Local Storage kullanımı | Yok |
13) | Basit bir web uygulaması geliştirme | Yok |
14) | İleri düzey konulara genel bakış (örneğin, modüler programlama) | Yok |
15) | Final Sınavı | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | HTML5, CSS3 ve Javascript ile Web Tasarımı - Burak Tokak |
Diğer Kaynaklar: | https://html-css-js.com/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 10 | 2 | 36 | |||
Ödevler | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Final | 1 | 35 | 2 | 37 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |