Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS101 | ||||
Ders İsmi: | Fizik 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ALİZE YAPRAK GÜL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. ARİF ÖZBAY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizik 1 dersi kalkülüs tabanlı sıralı iki temel fizik dersinin ilkidir. Bu dersin amacı, öğrencileri mekaniğin temel yasaları ile tanıştırmaktır.Bu ders, fizikte sağlam bir temel sunmanın yanı sıra, aynı zamanda öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlar. Bu dersin bir diğer hedefi de laboravutar çalışmaları aracılığı ile öğrencilere deneysel teknikler konusunda beceri geliştirmede destek olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Vektör cebiri, 1, 2 ve 3-boyutta kinematik, dinamik ve Newton Yasaları, iş-enerji prensibi, enerji korunumu, doğrusal momentum ve korunumu, dönme kinematiği, dönme dinamiği, açısal momentum ve korunumu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vektör kinematiğini kullanarak cisimlerin hareketini anlayabilir ve nicel olarak tasvir edebilirler. 2) Newton’un hareket yasalarını uygulayarak dinamik problemlerini çözebilirler. 3) Enerji ve doğrusal momentum korunum yasalarını kullanarak hayatın içinden olayları açıklayabilirler. 4) Analitik düşünme ve matematiksel araçları kullanmada beceri kazanırlar ve bu yeteneklerini problem çözme ve fiziksel sistemlerin tasvirinde kullanabilirler. 5) Laboratuvar aktiviteleri sayesinde ölçüm, veri toplama ve analizi ile deney sonuçlarının sunumu konularında beceriler kazanırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Bilim, Birimler ve Anlamlı Rakamlar | |
2) | Kinematik: Vektörler, Kinematik Tanımlar, 1, 2 ve 3 Boyutta Hareket | |
3) | Kinematik: Sabit İvmeli Hareket, Serbest Düşme | |
4) | Kinematik: Eğik Atış Hareketi, Bağıl Hız | |
5) | Dinamik: Newton’un Hareket Yasaları | |
6) | Dinamik Uygulamaları: Sürtünme, Düzgün Dairesel Hareket | |
7) | Dinamik Uygulamaları: Sürtünme, Düzgün Dairesel Hareket / Devam | |
8) | Arasınav | |
9) | İş ve Enerji | |
10) | Enerji Korunumu | |
11) | Doğrusal Momentum ve Korunumu | |
12) | Doğrusal Momentum ve Korunumu / Devam | |
13) | Dönme Hareketi: Dönme Kinematiği ve Dinamiği | |
14) | Açısal Momentum |
Ders Notları / Kitaplar: | Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, Douglas C. Giancoli, Pearson, 4th Edition |
Diğer Kaynaklar: | Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, Serway, Jewett, Cengage Learning, 10th Edition |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||||||||
3) Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||||||||
4) Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||
5) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||||||||
6) Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |||||||||||
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||||||||
11) Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 3 |
2) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
3) | Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
4) | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | 2 |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
11) | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 5 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Laboratuvar | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 0 | 1 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | 2 | 15 | |||
Final | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |