Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS101 | ||||
Ders İsmi: | Fizik 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NADİR GHAZANFARI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. ARİF ÖZBAY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizik 1 dersi kalkülüs tabanlı sıralı iki temel fizik dersinin ilkidir. Bu dersin amacı, öğrencileri mekaniğin temel yasaları ile tanıştırmaktır.Bu ders, fizikte sağlam bir temel sunmanın yanı sıra, aynı zamanda öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlar. Bu dersin bir diğer hedefi de laboravutar çalışmaları aracılığı ile öğrencilere deneysel teknikler konusunda beceri geliştirmede destek olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Vektör cebiri, 1, 2 ve 3-boyutta kinematik, dinamik ve Newton Yasaları, iş-enerji prensibi, enerji korunumu, doğrusal momentum ve korunumu, dönme kinematiği, dönme dinamiği, açısal momentum ve korunumu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vektör kinematiğini kullanarak cisimlerin hareketini anlayabilir ve nicel olarak tasvir edebilirler. 2) Newton’un hareket yasalarını uygulayarak dinamik problemlerini çözebilirler. 3) Enerji ve doğrusal momentum korunum yasalarını kullanarak hayatın içinden olayları açıklayabilirler. 4) Analitik düşünme ve matematiksel araçları kullanmada beceri kazanırlar ve bu yeteneklerini problem çözme ve fiziksel sistemlerin tasvirinde kullanabilirler. 5) Laboratuvar aktiviteleri sayesinde ölçüm, veri toplama ve analizi ile deney sonuçlarının sunumu konularında beceriler kazanırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Bilim, Birimler ve Anlamlı Rakamlar | |
2) | Kinematik: Vektörler, Kinematik Tanımlar, 1, 2 ve 3 Boyutta Hareket | |
3) | Kinematik: Sabit İvmeli Hareket, Serbest Düşme | |
4) | Kinematik: Eğik Atış Hareketi, Bağıl Hız | |
5) | Dinamik: Newton’un Hareket Yasaları | |
6) | Dinamik Uygulamaları: Sürtünme, Düzgün Dairesel Hareket | |
7) | Dinamik Uygulamaları: Sürtünme, Düzgün Dairesel Hareket / Devam | |
8) | Arasınav | |
9) | İş ve Enerji | |
10) | Enerji Korunumu | |
11) | Doğrusal Momentum ve Korunumu | |
12) | Doğrusal Momentum ve Korunumu / Devam | |
13) | Dönme Hareketi: Dönme Kinematiği ve Dinamiği | |
14) | Açısal Momentum |
Ders Notları / Kitaplar: | Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, Douglas C. Giancoli, Pearson, 4th Edition |
Diğer Kaynaklar: | Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, Serway, Jewett, Cengage Learning, 10th Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 | ||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | 2 | ||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | 2 |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 5 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Laboratuvar | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 0 | 1 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | 2 | 15 | |||
Final | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |