ETP006 Girişimcilik ve İş Kurmaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP006
Ders İsmi: Girişimcilik ve İş Kurma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ÖZLEM NUR BESLER
Dersi Veren(ler): ÖZLEM NUR BESLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kişiyi işini kurabilecek özelliklere, bilgiye sahip olması, öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkararak bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin odağında girişimci yer almaktadır. Bu bağlamda derste bir girişimcinin çalıştığı ortamın tabiatı ve girişimci bir yöneticinin kendine özgü özellikleri işlenmektedir. Girişimciliğin kavramsal çerçevesi, öncelikli alanları, temel işlevleri, finansmanı, süreci, kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslararası bağlamı ile ilgili konulara değinilecektir. Öğrencilerin bu dersle kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimcilik özelliklerinden hareketle girişimcilik özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırmaya olanak sağlar.
2) Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir.
3) Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomi Temel Kavramlar, Girişimcilik Kavramı ve Gelişimi YOK
2) Girişimcilik Kültürü YOK
3) Girişimcilik ve Etik YOK
4) Girişimciliğin Öncelikli Alanları YOK
5) İnovasyon Yöntemi YOK
6) Girişimcilikte Rekabet Analizi YOK
7) Girişimcilikte Stratejik İş birliği YOK
8) ARASINAV YOK
9) Girişimcilerin Temel İşlevi YOK
10) Girişimcilikte Pazarlama Yöntemleri YOK
11) Girişimciliğin Finansmanı YOK
12) Kamu Yönetiminde Girişimcilik ve İnovasyon YOK
13) Toplumsal Sorunların Çözümünde Ticari Girişimciliğe Karşı Sosyal Girişimcilik YOK
14) Girişimcilik Küreselleşme İlişkisi YOK
15) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 28