ETP004 Uluslararası E- Ticaretİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve PazarlamaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP004
Ders İsmi: Uluslararası E- Ticaret
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ÖZLEM NUR BESLER
Dersi Veren(ler): ÖZLEM NUR BESLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Uluslararası Elektronik Ticaretin gelişimini, özelliklerini incelemek, Konuyla ilgili önemli kavramları öğrenmek ( e ticaret, e iş, taraflar), E ticaretin işletmeler, kuruluşlar ve tüketiciler üzerindeki etkileri üzerinde durmak, Pazarlama alanında sunmakta olduğu fırsatları incelemek (internet pazarlaması), Elektronik ortamda pazarlama stratejileri ve elektronik ticaret yapmak isteyen firmalara, işyerlerine bu işe girmeden önce ve sonra dikkate almaları gereken konularla ilgili öneriler sunmaktır.
Dersin İçeriği: Elektronik Ticaretin gelişimini, özelliklerini incelemek, E ticarette bilinmesi gereken önemli kavramlar, E iş, e ticaret, E dönüşüm süreci, internette pazarlama, internet kullanım amaçları, internetin gelişimi, E ticaretin bileşenleri, E-ticaretin faydaları ve gerekenler, E ticaretin işletmeler, kuruluşlar ve tüketiciler üzerindeki etkileri , internet pazarlamasıyla ilişkili kavramlar (veri tabanlı pazarlama, veri madenciliği, vb)…

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası E-ticaret, e-iş, e işletme ve Endüstri 4.0., Yeni Ekonomi Kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
2) E-ticarette aşamalar hakkında bilgi sahibi olmak
3) E-ticarette taraflar, pazar türleri B2B, B2C ve diğer türler hakkında bilgi sahibi olmak
4) İnternette ürün sınıflaması, dijital üretim, Web sitesi özellikleri, internette marka konuları üzerine fikir yürütebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) E-ticaret, e-iş, e işletme nedir? Endüstri 4.0., Yeni Ekonomi Kavramları yok
2) E-ticarette aşamalar yok
3) E-ticarette taraflar, pazar türleri, B2B, B2C... yok
4) İnternette ürün sınıflaması, dijital üretim, Web sitesi özellikleri, internette marka yok
5) Pazarlama alanında sunmakta olduğu fırsatları incelemek (internet pazarlaması) , Dijital Pazarlama Planı Çalışması yok
5) Pazarlama alanında sunmakta olduğu fırsatları incelemek (internet pazarlaması) , Dijital Pazarlama Planı Çalışması yok
6) Sosyal Medyanın Etkisi yok
7) Online Tüketici Davranışları, müşteri ilişkileri yönetimi yok
8) Arasınav yok
9) Benchmarking, dünyadaki başarılı e ticaret modelleri ile kıyaslama yok
10) İnternette fiyatlandırma, elektronik ticarette ödeme yöntemleri, kripto para, bitcoin , online ihaleler yok
11) Mobil Pazarlama yok
12) İnternetin dağıtım kanallarına etkisi, E lojistik, E tedarik zinciri yönetimi, barkod okuma, tanıma gibi yeni yöntemlerin uygulanması İnternette reklam yok
13) Online Tüketici Davranışları yok
14) E Uygulamalar, Proje Sunumları yok
15) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Proje 1 10
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 51