ETP205 E- Ticaret Hukukuİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve PazarlamaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP205
Ders İsmi: E- Ticaret Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ARZU GÖRÜCÜ CEYLAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Arzu Görücü Ceylan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektronik ticaretin düzenlendiği hukuksal çerçevenin belirlenmesi ve e-ticaret uygulamaları sırasında ortaya çıkması muhtemel uyuşmazlıklar ve çözüm yolları hakkında farkındalık ve bilinçlenme düzeyinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Elektronik ticaret alanındaki temel hukuksal düzenlemeler, elektronik satım sözleşmesi ve özellikleri, tüketici hukuku açısından e-ticaret uygulamaları, kişisel verilerin korunması ve e-ticaret ilişkisi, bu dersin kapsamındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektronik satım sözleşmesinin genel yapısı ve özelliklerini bilir ve uygulayabilir.
2) Kişisel verilerin korunması ve e-ticaret kapsamında işlenmesi ile ilgili olarak bilgi sahibidir ve gerekli önlemleri alabilir.
3) E-ticaret uygulamaları sırasında tüketici haklarını bilir ve uygulamada karşılıklı haklar çerçevesinde işlem yapabilir.
4) E-ticarette uluslararası belgeler hakkında fikir sahibidir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) E-Ticaret ve hukuk ilişkisi
2) e-ticaret modelleri, e-ticarette güvenlik ve karşılaşılan sorunlar
3) Elektronik ticaret mevzuatına bakış
4) Elektronik ticaret kanununun yapısı ve temel kavramlar
5) Kişisel verilerin korunması ve e-ticaret
6) Fikri ve sınai haklar açısından e-ticaret, e-ticarette markalaşma
7) E-ticarette rekabet ihlalleri, haksız rekabet
8) Ara sınav
9) e-ticaret sözleşmeleri – genel olarak
10) Elektronik satım sözleşmesi ve özellikleri
11) Mesafeli sözleşmeler
12) E -ticarette tüketici hukuku uygulamaları
13) Tüketici kurum ve kuruluşları
14) Tüketici yargısı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E-Ticaret Hukuku, Ferman Kaya, Seçkin Yayınları, 2021
Diğer Kaynaklar: Mevzuat hükümleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma 2 2 2 2
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma 1 1 1 1
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma 2
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma 1
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 42 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 38 38
Toplam İş Yükü 58