ETP104 Marka Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve PazarlamaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP104
Ders İsmi: Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Markayı tanımlarken aynı zamanda marka ve marka yönetimi ile ilgili temel stratejileri ve kavramları açıklar. Etkin bir marka yönetiminin nasıl olması gerektiğini açıklar. Marka yönetimi noktasında ortaya çıkabilecek problemlere ve çözümüne ilişkin bakış açısı kazandırır.
Dersin İçeriği: Bu ders markanın tanımı, markalamanın tarihi kökenleri, marka bileşenleri, marka mimarisi, marka konumlandırma, marka ile ilgili strateji ve kavramları içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Markaya yönelik temel prensipleri bilir.
2) 2. Marka ve markalaşmanın önemini iyi bilir.
3) 3. Güçlü bir marka oluşturma ve farklılaşma noktasında temel stratejileri iyi bilir.
4) 4. Markanın temel bileşenlerini bilir.
5) 5. Marka mimarisini iyi bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka nedir? Tanımı, Önemi -
2) Markalama tarihi -
3) Markalaşma yönetimi -
4) Markalaşma boyutları -
5) Marka bileşenleri (isim, logo, ambalaj, slogan) -
6) Marka kimliği, Marka kişiliği -
7) Marka imajı, Marka değeri -
8) ARA SINAV -
9) Marka mimarisi -
10) Marka mimarisi ve markalama stratejisi ilişkisi -
11) Marka sadakati, marka farkındalığı -
12) Marka konumlandırma -
13) Öğrenci sunumları -
14) Öğrenci sunumları -
15) Final Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Brand Management, 4th edition, Kevin Lane Keller, Prentice-Hall.
Güçlü Markalar Yaratmak, Aaker David, Mediacat Kitapları
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 75