Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG101 | ||||
Ders İsmi: | Genel Biyoloji 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF AYLİN ÖZÜDOĞRU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Elif Aylin Özüdoğru | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı biyomoleküller ve hücrelerden organizmaya kadar, yaşamla ilgili önemli kavramları tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Biyolojinin tarihçesi, mikroskobun tarihsel gelişimi ve çalışma prensibi, organik ve inorganik bileşikler, canlıların sınıflandırılması, hücre teorisi, prokaryotik ve ökaryotik hücre yapıları, hücre zarı yapısı ve özellikleri, hücre organelleri, ekoloji ve evrim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyolojinin ne olduğunu ve ilgi alanlarını, yaşamın temel mekanizmalarını ayrıntılı olarak bilir. 2) Canlıların genel yapılarını ve yaşamsal özelliklerini bilir. 3) Büyüme, gelişme, hücre ve protein sentezi gibi temel yaşamsal mekanizmaları bilir. 4) Hücre teorisi, evrim teorisi gibi önemli teoriler hakkında bilgi sahibi olur. 5) Tüm canlıların biyotik ve abiyotik çevreleri ile etkileşimlerini ve bu ilişkinin her ikisine de etkisini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyolojinin tarihçesi | |
2) | Mikroskopun tarihçesi ve çalışma prensibi | |
3) | Yaşam kimyasına giriş | |
4) | Organik ve inorganik bileşenler | |
5) | Canlıların tanımı ve sınıflandırılması | |
6) | Hücre teorisi, prokaryotik ve ökaryotik hücre | |
7) | Hücre zarı yapısı ve işlevi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Hücre organelleri - 1 | |
10) | Hücre organelleri - 2 | |
11) | Hücre organelleri - 3 | |
12) | Ekoloji | |
13) | Evrim | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Campbell Biology, Neil A. Campbell ve Jane B. Reece, Biology, 9th Edition, Palme Publishing, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Final | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |