Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM410 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem Bilici | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin ana hedefleri öğrencilere (1) kimya müfredatındaki tüm deneyimlerinin bilgisini sentezlemelerini sağlamak; (2) yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini ilerletmek için eleştirel düşünmeyi geliştirmek; (3) 21. yüzyılın önemli bilimsel ve teknolojik zorlukların bazıları için çözümler geliştirmek ve üretmek. |
Dersin İçeriği: | Laboratuvar Eğitimi, Deneysel Çalışmalar, Tez Yazımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kimyasal araştırma alanlarında güçlü bir literatür altyapıya sahip olur, 2) Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirir, 3) Sorunları çok disiplinli bakış açılarıyla analiz etme ve birçok farklı uluslararası kaynaktan gelen bilgileri entegre edebilir, 4) Ortak çalışmayı öğrenerek işbirlikçi uygulamalara hakim olur, 5) Araştırma yapmak için bilişim tekniklerini kullanmayı ve bilimsel etik değerlerini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Laboratuvar Eğitimi | |
2) | Laboratuvar Eğitimi | |
3) | Deneysel Çalışma | |
4) | Deneysel Çalışma | |
5) | Deneysel Çalışma | |
6) | Deneysel Çalışma | |
7) | Deneysel Çalışma | |
8) | Deneysel Çalışma | |
9) | Deneysel Çalışma | |
10) | Deneysel Çalışma | |
11) | Tez Yazımı | |
12) | Tez Yazımı | |
13) | Tez Yazımı | |
14) | Tez Yazımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Belirlenen Bitirme Tezi konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar ve yazılımlar. Scientific literature, doctoral, master's and undergraduate theses, books and software in fields related to the determined thesis topic. |
Diğer Kaynaklar: | Belirlenen Bitirme Tezi konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar ve yazılımlar. Scientific literature, doctoral, master's and undergraduate theses, books and software in fields related to the determined thesis topic. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 | ||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | ||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | ||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | 3 | ||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | 2 | ||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | 3 |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | 2 |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 14 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Laboratuvar | 14 | 18 | 252 | ||||
Toplam İş Yükü | 252 |