İnşaat Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI245
Ders İsmi: Teknoloji ve İnovasyon Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerine ilişkin genel bir kavrayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Teknik değişim dalgalarında icatlar ve yenilikler, teknik ve teknolojik değişim üzerine Schumpeter teorileri, firma davranışına ilişkin modern inovasyon teorileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerini kavrar.
2) Schumpeter teorileri hakkında kapsamlı bir bilgi birikimi edinir.
3) İcatlar ve yenilikler arasındaki farkı öğrenir.
4) Teknoloji iktisadı hakkındaki modern teorileri öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Schumpeter Teorileri
2) Schumpeter Teorileri
3) Girişimcilik Teorileri
4) Girişimcilik Teorileri
5) Teknolojinin Yükselişi, Sanayi Devrimi
6) Elektrik Çağı, Petrol Ürünleri ve Kimyasal-Sentetik Materyallerdeki Yenilikler
7) Kitlesel Üretim ve Otomobil
8) ARA SINAV
9) Elektronik ve Bilgisayarlar
10) Sınaî İnovasyonda Başarı ve Başarısızlık
11) İnovasyon ve Firma Stratejileri
12) Ulusal İnovasyon Sistemleri
13) Teknoloji ve Ekonomik Büyüme
14) Uluslararası Ticaret Performansı, Teknolojinin Yayılımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Economics of Industrial Revolution, Chris Freeman and Luc Soete 3rd Ed. Cassel, London, 1997
Diğer Kaynaklar: Yenilik İktisadı, Chris Freeman and Luc Soete, Trans. Ergün Türkcan, Tübitak, Ankara, 2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık inşaat mühendisliği sistemlerini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or civil engineering research topics.
6) Ability to communicate effectively orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effectice reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
8) To act in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility; information on the standards used in engineering applications.
9) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
10) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık inşaat mühendisliği sistemlerini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or civil engineering research topics.
6) Ability to communicate effectively orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effectice reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
8) To act in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility; information on the standards used in engineering applications.
9) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
10) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 126