Biyoenformatik ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI245 | ||||
Ders İsmi: | Teknoloji ve İnovasyon Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYFER USTABAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYFER USTABAŞ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerine ilişkin genel bir kavrayış kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Teknik değişim dalgalarında icatlar ve yenilikler, teknik ve teknolojik değişim üzerine Schumpeter teorileri, firma davranışına ilişkin modern inovasyon teorileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerini kavrar. 2) Schumpeter teorileri hakkında kapsamlı bir bilgi birikimi edinir. 3) İcatlar ve yenilikler arasındaki farkı öğrenir. 4) Teknoloji iktisadı hakkındaki modern teorileri öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Schumpeter Teorileri | |
2) | Schumpeter Teorileri | |
3) | Girişimcilik Teorileri | |
4) | Girişimcilik Teorileri | |
5) | Teknolojinin Yükselişi, Sanayi Devrimi | |
6) | Elektrik Çağı, Petrol Ürünleri ve Kimyasal-Sentetik Materyallerdeki Yenilikler | |
7) | Kitlesel Üretim ve Otomobil | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Elektronik ve Bilgisayarlar | |
10) | Sınaî İnovasyonda Başarı ve Başarısızlık | |
11) | İnovasyon ve Firma Stratejileri | |
12) | Ulusal İnovasyon Sistemleri | |
13) | Teknoloji ve Ekonomik Büyüme | |
14) | Uluslararası Ticaret Performansı, Teknolojinin Yayılımı |
Ders Notları / Kitaplar: | The Economics of Industrial Revolution, Chris Freeman and Luc Soete 3rd Ed. Cassel, London, 1997 |
Diğer Kaynaklar: | Yenilik İktisadı, Chris Freeman and Luc Soete, Trans. Ergün Türkcan, Tübitak, Ankara, 2003 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||
2) Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | ||||||||||
3) Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||
5) Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
6) Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | ||||||||||
7) Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | ||||||||||
8) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
9) En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
2) | Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | 3 |
3) | Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | 3 |
5) | Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | 3 |
6) | Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | 3 |
7) | Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | 3 |
8) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
9) | En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
10) | Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |