UNI245 Economics of Technology & Innovationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sosyoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI245
Ders İsmi: Teknoloji ve İnovasyon Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerine ilişkin genel bir kavrayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Teknik değişim dalgalarında icatlar ve yenilikler, teknik ve teknolojik değişim üzerine Schumpeter teorileri, firma davranışına ilişkin modern inovasyon teorileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerini kavrar.
2) Schumpeter teorileri hakkında kapsamlı bir bilgi birikimi edinir.
3) İcatlar ve yenilikler arasındaki farkı öğrenir.
4) Teknoloji iktisadı hakkındaki modern teorileri öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Schumpeter Teorileri
2) Schumpeter Teorileri
3) Girişimcilik Teorileri
4) Girişimcilik Teorileri
5) Teknolojinin Yükselişi, Sanayi Devrimi
6) Elektrik Çağı, Petrol Ürünleri ve Kimyasal-Sentetik Materyallerdeki Yenilikler
7) Kitlesel Üretim ve Otomobil
8) ARA SINAV
9) Elektronik ve Bilgisayarlar
10) Sınaî İnovasyonda Başarı ve Başarısızlık
11) İnovasyon ve Firma Stratejileri
12) Ulusal İnovasyon Sistemleri
13) Teknoloji ve Ekonomik Büyüme
14) Uluslararası Ticaret Performansı, Teknolojinin Yayılımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Economics of Industrial Revolution, Chris Freeman and Luc Soete 3rd Ed. Cassel, London, 1997
Diğer Kaynaklar: Yenilik İktisadı, Chris Freeman and Luc Soete, Trans. Ergün Türkcan, Tübitak, Ankara, 2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sosyolojide ve sosyal bilimlerde kuramların ve kuramsal bakış açılarını anlama becerisine sahiptir.
2) Kendi çalışmalarında temel kuramsal analizleri ve sosyolojinin kavramlarını kullanma bilgisine sahiptir.
3) Toplumsal, iktisadi ve tarihsel çerçeve içinde akılcı düşünerek toplumsal, iktisadi ve tarihsel olguları sosyolojik açıdan yorumlama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Kendi çalışma alanında dünyadaki Türkçe ve İngilizce klasik ve çağdaş çalışmaları ve araştırmaları takip etme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5) İleride gerçekleştirilecek bir çalışma projesinde sosyolojik araştırmaya uygun kuramsal çatı ve araştırma yöntemlerini kullanır.
6) Araştırma sorularıyla araştırma sonucunda elde edilen bulguları ilişkilendirir ve sonuçlarını raporlar.
7) Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanır.
8) Temel istatistik bilgisi edinerek istatistik çalışmalarda kullanılan programların kullanır ve veri işleme becerisi edinir.
9) Sosyolojinin ve ilgili diğer alanların sorunlarını ele alırken eleştirel düşünür ve bu alanlarda yapılmış kuramsal ve ampirik çalışmaları eleştirel bir bakış açısı altında değerlendirir.
10) Çağdaş toplumun sorunlarına ilgi geliştirir ve bu sorunları geniş bir perspektiften bakarak ve yorumlayarak anlayabilir.
11) Sosyolojik bilgi ve araştırma becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygular ve başka disiplinlere de bu becerilerin aktarır.
12) Çağdaş Türkiye ve dünya tarihi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgileri ileriki çalışmalarda kullanır.
13) Toplumsal eşitsizlik ve ayrımcılık konularında çözüm üretebilen bir bakış açısına sahiptir.
14) Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyolojide ve sosyal bilimlerde kuramların ve kuramsal bakış açılarını anlama becerisine sahiptir.
2) Kendi çalışmalarında temel kuramsal analizleri ve sosyolojinin kavramlarını kullanma bilgisine sahiptir.
3) Toplumsal, iktisadi ve tarihsel çerçeve içinde akılcı düşünerek toplumsal, iktisadi ve tarihsel olguları sosyolojik açıdan yorumlama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Kendi çalışma alanında dünyadaki Türkçe ve İngilizce klasik ve çağdaş çalışmaları ve araştırmaları takip etme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5) İleride gerçekleştirilecek bir çalışma projesinde sosyolojik araştırmaya uygun kuramsal çatı ve araştırma yöntemlerini kullanır.
6) Araştırma sorularıyla araştırma sonucunda elde edilen bulguları ilişkilendirir ve sonuçlarını raporlar.
7) Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanır.
8) Temel istatistik bilgisi edinerek istatistik çalışmalarda kullanılan programların kullanır ve veri işleme becerisi edinir.
9) Sosyolojinin ve ilgili diğer alanların sorunlarını ele alırken eleştirel düşünür ve bu alanlarda yapılmış kuramsal ve ampirik çalışmaları eleştirel bir bakış açısı altında değerlendirir.
10) Çağdaş toplumun sorunlarına ilgi geliştirir ve bu sorunları geniş bir perspektiften bakarak ve yorumlayarak anlayabilir.
11) Sosyolojik bilgi ve araştırma becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygular ve başka disiplinlere de bu becerilerin aktarır.
12) Çağdaş Türkiye ve dünya tarihi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgileri ileriki çalışmalarda kullanır.
13) Toplumsal eşitsizlik ve ayrımcılık konularında çözüm üretebilen bir bakış açısına sahiptir.
14) Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 126