İnşaat Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI245
Ders İsmi: Teknoloji ve İnovasyon Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerine ilişkin genel bir kavrayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Teknik değişim dalgalarında icatlar ve yenilikler, teknik ve teknolojik değişim üzerine Schumpeter teorileri, firma davranışına ilişkin modern inovasyon teorileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknik ve teknolojik ilerlemelerin ekonomik kalkınma üzerindeki önemli etkilerini kavrar.
2) Schumpeter teorileri hakkında kapsamlı bir bilgi birikimi edinir.
3) İcatlar ve yenilikler arasındaki farkı öğrenir.
4) Teknoloji iktisadı hakkındaki modern teorileri öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Schumpeter Teorileri
2) Schumpeter Teorileri
3) Girişimcilik Teorileri
4) Girişimcilik Teorileri
5) Teknolojinin Yükselişi, Sanayi Devrimi
6) Elektrik Çağı, Petrol Ürünleri ve Kimyasal-Sentetik Materyallerdeki Yenilikler
7) Kitlesel Üretim ve Otomobil
8) ARA SINAV
9) Elektronik ve Bilgisayarlar
10) Sınaî İnovasyonda Başarı ve Başarısızlık
11) İnovasyon ve Firma Stratejileri
12) Ulusal İnovasyon Sistemleri
13) Teknoloji ve Ekonomik Büyüme
14) Uluslararası Ticaret Performansı, Teknolojinin Yayılımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Economics of Industrial Revolution, Chris Freeman and Luc Soete 3rd Ed. Cassel, London, 1997
Diğer Kaynaklar: Yenilik İktisadı, Chris Freeman and Luc Soete, Trans. Ergün Türkcan, Tübitak, Ankara, 2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İnşaat Mühendisliği ve yakın mühendislik disiplinlerine ait problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir
2) Matematik, Fizik, Kimya, Malzeme Bilimi gibi temel bilimler ve İnşaat Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir
3) İnşaat Mühendisliği problemi ile ilgili bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern İnşaat Mühendisliği tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir
4) İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahiptir
5) İnşaat Mühendisliğinin farklı disiplinlerinde (yapı, yapı malzemesi, geoteknik, hidrolik, ulaştırma) ilgili deneyleri tasarlama, deneyleri gerçekleştirme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir
6) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir
8) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir
10) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
11) İnşaat proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnşaat Mühendisliği ve yakın mühendislik disiplinlerine ait problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir
2) Matematik, Fizik, Kimya, Malzeme Bilimi gibi temel bilimler ve İnşaat Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir
3) İnşaat Mühendisliği problemi ile ilgili bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern İnşaat Mühendisliği tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir
4) İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahiptir
5) İnşaat Mühendisliğinin farklı disiplinlerinde (yapı, yapı malzemesi, geoteknik, hidrolik, ulaştırma) ilgili deneyleri tasarlama, deneyleri gerçekleştirme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir
6) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir
8) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir
10) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
11) İnşaat proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde kullanabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 126