İnşaat Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI210 | ||||
Ders İsmi: | Girişimcilik Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Cem Duran | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecinde oynadığı önemli rolü kavramaları ve yeni teknoloji temelli girişimlerin kurulması sürecini anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Girişimcilik ve iş planı oluşturma ile ilgili gerekli teorik bilginin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması ve sunumu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimciliğin ve küçük işletmelerin dinamik rolünü anlama 2) Küçük İşletmelerin Organizasyonu ve Yönetimi 3) Finansal Planlama ve Kontrol 4) Küçük İşletmeler için Mülkiyetleri Biçimleri 5) Stratejik Pazarlama Planlaması 6) Yeni Ürün veya Hizmet Geliştirme 7) İş Planı Oluşturma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimcilik Kuramı (Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar) | |
2) | Girişimcilik Süreci (İş fikri geliştirme ve yaratıcılık) | |
3) | Yeni Ekonominin Dinamikleri | |
4) | İnternet ve Pazarlama | |
5) | İş Planı Kavramı ve Hazırlama | |
6) | İş Planı Kavramı ve Hazırlama | |
7) | Vaka 1 - Girişimcilik | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Vaka 2 - Girişimcilikte Finans | |
10) | Vaka 3 - Girişimcilikte İnsan Kaynakları | |
11) | Vaka 4 - Girişimcilikte Pazarlama | |
12) | Vaka 5 - Yatırımcı Sunumu | |
13) | İş Planı Sunumları | |
14) | İş Planı Sunumları | |
15) | İş Planı Sunumları | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Özmen, Şule (2013), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Genişletilmiş 5.Baskı, Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Özmen, Şule (2013), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Genişletilmiş 5.Baskı, Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) İnşaata özgü terimleri kavrar. | |||||||||||||||
2) Yapıların mimari ve statik projelerini okur, inceleyip yorumlar. | |||||||||||||||
3) Bir inşaatın taşıyıcı sistem kapasitesini doğru yorumlar | |||||||||||||||
4) Güçlendirme veya onarım gerektiren yapı unsurlarını tespit eder ve ihtiyaç duyulan uygulamaların takibini yapar | |||||||||||||||
5) Şantiye organizasyonunu düzenler | |||||||||||||||
6) Zemin ve betona ilişkin deneyleri yapar ve yorumlar. | |||||||||||||||
7) İnşaat uygulamaları için gerekli olan paket programları kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapı uygulamalarında kullanılan malzemeyi tanır ve kullanım alanlarını bilir | |||||||||||||||
9) Bir inşaata mimari gözle bakar ve kendi yorumunu yapar. | |||||||||||||||
10) Şantiyede iş güvenliği açısından tehlike yaratacak durum ve davranışları tespit eder. | |||||||||||||||
11) Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | |||||||||||||||
12) Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||||||||||||
13) Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir | |||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnşaata özgü terimleri kavrar. | |
2) | Yapıların mimari ve statik projelerini okur, inceleyip yorumlar. | |
3) | Bir inşaatın taşıyıcı sistem kapasitesini doğru yorumlar | |
4) | Güçlendirme veya onarım gerektiren yapı unsurlarını tespit eder ve ihtiyaç duyulan uygulamaların takibini yapar | |
5) | Şantiye organizasyonunu düzenler | |
6) | Zemin ve betona ilişkin deneyleri yapar ve yorumlar. | |
7) | İnşaat uygulamaları için gerekli olan paket programları kullanır. | |
8) | Yapı uygulamalarında kullanılan malzemeyi tanır ve kullanım alanlarını bilir | |
9) | Bir inşaata mimari gözle bakar ve kendi yorumunu yapar. | |
10) | Şantiyede iş güvenliği açısından tehlike yaratacak durum ve davranışları tespit eder. | |
11) | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | |
12) | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |
13) | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |
15) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ödevler | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 118 |