Bilişim Güvenliği Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BGT201 | ||||
Ders İsmi: | Veri Tabanı Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Mustafa Kutlutürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Veritabanı yönetim sistemleri temel kavramlarını bilen, örnek bir veritabanı tasarlayıp oluşturabilen, SQL komutlarını yazabilen, SQL operatörleri ve fonksiyonlarını kullanabilen, ilişkisel veritabanını tasarlayıp yönetecek yetkinliğe sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Veritabanı Sistemleri Temel Kavramlar, Varlık-İlişki Modeli, Normalizasyon Kuralları, İlişkisel Veritabanı Yönetim Sistemi ve MS SQL’e Giriş, MS SQL’de Örnek bir Veritabanı oluşturma, Tablolar Arası İlişkiler, SQL’e Giriş, SQL Komutları, MS SQL’de SQL Operatörleri ve SQL Fonksiyonları, Tablo Birleştirme (JOIN) İşlemleri ve İndeks Kullanımı, View Yapısı ve Indeksleme, MS SQL’de Saklı Yordam ve Tetikleyiciler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veritabanı temel kavramlarını anlayabilme, tablo yapısı, veri türlerini anlama, tablolarda birincil ve ikincil anahtar kullanımını anlama. 2) İlşkisel veritabanı tasarlayabilme. 3) Normalizasyon kurallarını kullanabilme ve uygulayabilme. 4) MS SQL’de örnek bir veritabanı oluşturabilme. 5) Temel sorguları SQL komutları ile yazabilme. 6) MS SQL’de SQL Operatörleri ve Fonksiyonlarını kullanabilme. 7) JOIN işlemlerinin yapabilme ve İndex kullanabilme. 8) MS SQL’de Görünüm (VIEW), Saklı Yordam (SP) ve Tetikleyici (Trigger) yapılarını kullanabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veritabanına Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | İlişkisel Veritabanı Modeline Giriş ve Veritabanı Tasarım Süreçleri | |
3) | Normalizasyon Kuralları ve Örnek Veritabanı Tasarımı | |
4) | MS SQLSunucu Mimarisi ve Örnek Veritabanı Oluşturma (Tablolar ve Anahtarlar) | |
5) | MS SQL’de Tablo İlşkilendirmeleri ve SQL’e Giriş | |
6) | SQL’de Sorgu Oluşturma ve Veri Tanımlama (DDL) SQL Komutları (CREATE, ALTER, DROP) | |
7) | Veri Tanımlama SQL Komutları (CREATE, ALTER, DROP) | |
7) | SQL’de Sorgu Oluşturma ve Veri Tanımlama (DDL) SQL Komutları (CREATE, ALTER, DROP) (Devam..) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Veri İşlem (DML) SQL Komutları (INSERT, UPDATE, DELETE vs. TRUNCATE) | |
10) | Veri Sorgulama (DQL) SQL Komutu (SELECT) | |
11) | SELECT Yapısı ve SQL Operatörleri | |
12) | SQL Fonksiyonlari (kümeleme, Dizgi, Tarih vs.) ve Gruplandırma (GROUP BY) | |
13) | Tablo Birleştirme (JOIN) İşlemleri ve İndeksleme | |
14) | Görünümler (VIEWs), Saklı Yordamlar (Stored Procedures) ve Tetikleyiciler (Triggers) | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Veritabanı Mantığı, Kerem Köseoğlu, Pusula Yayıncılık / Programlama Kitapları Dizisi |
Diğer Kaynaklar: | Veritabanı Mantığı, Kerem Köseoğlu, Pusula Yayıncılık / Programlama Kitapları Dizisi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir. | 1 | 1 | ||||||||||
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir. | ||||||||||||
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar. | ||||||||||||
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir. | ||||||||||||
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir. | ||||||||||||
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir. | ||||||||||||
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler. | ||||||||||||
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler. | ||||||||||||
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir. | 1 |
3) | Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir. | 1 |
4) | Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir. | 1 |
5) | Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar. | 1 |
6) | Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir. | 1 |
7) | Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir. | 1 |
8) | Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir. | 1 |
9) | Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler. | 1 |
10) | Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler. | 1 |
11) | Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar. | 1 |
12) | Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Ödevler | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 |