SHM107 Fizyolojiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM107
Ders İsmi: Fizyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MELTEM YILMAZ COŞAR
Dersi Veren(ler): Meltem YILMAZ COŞAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan hücre, doku ve organ sistemlerinin işleyiş mekanizmalarını, organ sistemlerinin işlevlerini, sistemlerin birbirleri ile olan etkileşimini ve fonksiyonlarının düzenlendiğini değerlendirme bilgisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders fizyolojide temel kavramlar, homeostaz, hücre zarından madde alışverişi; Uyarılabilir dokular; sinir sistemi; duyular; dolaşım sistemi; kan ve immün sistem; solunum sistemi; boşaltım sistemi; sindirim sistemi; endokrin sistem; üreme sistemi konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Homeostaz mekanizmalarını açıklayabilir, hücre membranından madde geçişini bilir, II. Uyarılabilir dokuları, aksiyon potansiyelini ve uyarılma-kasılma eşleşmesini mekanizmalarını bilir, III. Sinir sisteminin sınıflandırmalarını, sinir sisteminin fonksiyonlarını bilir ve refleks arkını açıklar, IV. Duyuların merkezi sinir sistemi ile olan bağlantısını bilir, V. Dolaşım sisteminin işlevlerini ve unsurlarını bilir, VI. Kan ve immün sistem komponentlerini ve işlevlerini bilir, VII. Solunum sisteminin fonksiyonları ve alveollerdeki gaz değişimini merkezi sinir sistemi ile olan bağlantıyı bilir, VIII. Boşaltım sisteminin tüm unsurlarını, işlevlerini, birbiri ile olan bağlantılarını bilir, IX. Sindirim sisteminin fonksiyonlarını, besin maddelerinin emilimini bilir, X. Endokrin sistemin işleyişini, hormonları ve dokulardaki etkilerini bilir, XI. Üreme sisteminin işleyişini, doğum ve laktasyonu bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişi hakkında bilgilendirme
2) Dersin tanıtımı, Fizylojiye giriş ve homeostaz, hücre membranından madde alışverişi, Hücre ve dokular, endositoz ve ekzositoz
3) Uyarılabilir dokular Öğretim görevlisinin Sunumları
4) Sinir sistemi fizyolojisi Öğretim görevlisinin Sunumları
5) Duyular Öğretim görevlisinin sunumları
6) Dolaşım Sistemi fizyolojisi Öğretim görevlisinin sunumları
7) Kan ve immün sistem fizyolojisi Öğretim görevlisinin sunumları
8) ARA SINAV
9) Solunum sistemi fizyolojisi Öğretim görevlisi sunumları
10) Boşaltım sistemi fizyolojisi Öğretim Görevlisinin sunumları
11) Sindirim Sistemi fizyolojisi Öğretim görevlisi sunumları
12) Endokrin sistem fizyolojisi Öğretim görevlisi sunumları
13) Üreme sistemi fizyolojisi Öğretim görevlisinin sunumları
14) Genel tekrar
15) Fİnal sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof. Dr. Berrak Ç. YEĞEN, Nobel tıp kitapevi, Yüksekokullar için Fizyoloji
Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Berrak Ç. YEĞEN, Nobel tıp kitapevi, Yüksekokullar için Fizyoloji
Vander İnsan Fizyolojisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0