SHM101 Anatomiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM101
Ders İsmi: Anatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AHMET TAHA DEMİRBAŞ
Dersi Veren(ler): Ahmet Taha Demirbaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı;
İnsan vücudunun yapısı, morfolojisi ve sistemleri ile ilgili anatomik bilgi ve becerilerin kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tıbbi terminoloji, temel anatomik kavramlar, lokomotor sistem anatomisi, kardiyovasküler sistem anatomisi, solunum sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, ürogenital sistem anatomisi, sinir sistemi anatomisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Anatomiye giriş ve temel kavramlar, hücre ve dokuların özelliklerinin öğrenilmesi II. Kemiklerin yapısı ve sınıflandırılması, eklemlerin yapısı ve sınıflandırılmasının öğrenilmesi III. Kas sisteminin özellikleri ve sınıflandırılması, kasların yardımcı elemanlarının öğrenilmesi IV. Kalp ve damarların anatomik yapısı, kalbin çalışma mekanizmasının öğrenilmesi V. Üst solunum yolu organları ve alt solunum yolu organlarının öğrenilmesi, solunumun fonksiyonu ve mekanizmasının öğrenilmesi VI. Sindirim sistemi organlarının öğrenilmesi, eklenti organları ve fonksiyonlarının öğrenilmesi VII. Üriner sistem organlarının öğrenilmesi, böbrek fonksiyonlarının öğrenilmesi VIII. Erkek iç ve dış genital organlarının öğrenilmesi, kadın içi ve dış genital organlarının öğrenilmesi IX. Merkezi sinir sistemini oluşturan organların öğrenilmesi X. Periferik sinir sistemini oluşturan organların öğrenilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri Anatomi Nedir? Hücre ve Doku Anatomisi İskelet Sistemi ve Eklemler Anatomisi Kas Sistemi Anatomisi Dolaşım Sistemi Anatomisi I Dolaşım Sistemi Anatomisi II Solunum Sistemi Anatomisi Sindirim Sistemi Anatomisi I Sindirim Sistemi Anatomisi II Üriner Sistem Anatomisi Erkek Genital Sistem Anatomisi Kadın Genital Sistem Anatomisi Sinir Sistemi Anatomisi I Sinir Sistemi Anatomisi II Verilen kaynaklardan konuların dersten önce okunması, öğrencilerin dersi daha iyi anlayabilmesini sağlayacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yıldırım, M. (2002). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Nobel Tıp Kitabevleri.

Vural, F. (2018). İnsan Anatomisi. Akademi Basın Ve Yayıncılık.

Yıldırım, M. (2018). Sağlık Bilimlerinde Anatomi Atlası. Nobel Tıp Kitabevleri

Vural, F. (2018). Anatomi Atlası. Akademi Basın Ve Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Anatomi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Ve Yüksek Okulları İçin, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. 1
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 1
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. 1
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. 1
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. 2
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. 1
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. 1
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 1
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 1
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. 1
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ara Sınavlar 1 10 10 20 40
Final 1 10 10 20 40
Toplam İş Yükü 80