Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM023 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık psikolojisinde kullanılan temel kavramların tanımlanması ve sağlığı tehdit eden unsurlar ile başa çıkma yöntemleri kadar alanda yapılan çağdaş araştırmalar hakkında bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sağlık psikolojisi temel kavramları ile baş etme yöntemleri ve güncel terapötik süreç ve yaklaşımları içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık Psikolojisi temel kavramları bilir. 2) Stres ve başa çıkma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur 3) Bağımlılık konusunda bilgi sahibi olur. 4) Plasebo kavramını açıklayabilir. 5) Ruh Sağlığı ve Davranış Bozukluklarını tanımlar. 6) Üçüncü Dalga Psikoterapi Modelini bilir. 7) Sağlık Psikolojisi alanında güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Psikolojisine Giriş | |
2) | Sağlık Davranışları | |
3) | Sağlıkta Davranış Değişimi | |
4) | Stres ve Hastalık | |
5) | Stresle Başa Çıkma | |
6) | Bağımlılık | |
7) | Egzersiz | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ağrı | |
10) | Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları | |
11) | Plasebo | |
12) | Kanser ve HIV Psikolojisi | |
13) | Hastalıklar ve Üçüncü Dalga Psikoterapi Modeli | |
14) | İlerleyen ve Ölümcül Hastalıklardaki Psikolojik Konular | |
15) | Sağlık Psikolojisinde Güncel Okumalar | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Taylor, S. E. (2018). Health psychology (10th ed.). McGraw-Hill Education. Ogden, J. (2012). Health psychology: A textbook (5th ed.). McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Taylor, S. E. (2018). Health psychology (10th ed.). McGraw-Hill Education. Ogden, J. (2012). Health psychology: A textbook (5th ed.). McGraw-Hill. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | ||||||||||||||
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
6) Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | ||||||||||||||
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
8) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
9) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | ||||||||||||||
10) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | ||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | |
3) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
6) | Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
9) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | |
10) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
11) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |
12) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 40 | 40 | |||
Final | 1 | 0 | 60 | 60 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |