Biyoenformatik ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI192 | ||||
Ders İsmi: | İşletme Fonksiyonlarına Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Elif Çiçekli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders: 1. Öğrencilere temel iş kavramları ve uygulamalarını tanıtmayı, 2. Öğrencileri iş çevresi, iş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk, girişimcilik ve küresel işletme bağlamı ile ilgili konular hakkında bilgilendirmeyi, 3. Öğrencileri işletme yönetimi ve organizasyonundaki kavramlar ve uygulamalar ile tanıştırmayı, 4. Öğrencilere yönetim, organizasyon, motivasyon, liderlik ve pazarlama konularında bir anlayış sağlamayı, 5. Öğrencilerin dersin konuları üzerine bir takımın üyesi olarak araştırma yapmalarını, bir proje hazırlamalarını ve sunmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencileri iş dünyasıyla tanıştırmak ve işletmelerin değişen iş çevresinde nasıl faaliyette bulunduklarını göstermek için tasarlanmıştır. Ders, öğrencilere iş ortamı, iş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk, girişimcilik ve küresel işletme bağlamı hakkında bilgi verir ve yönetim, organizasyon, motivasyon, liderlik ve pazarlama konularında bir temel sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Temel işletme kavramlarını ve uygulamalarını tanımlayabilecekler. 2) İş ortamı, iş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk, girişimcilik ve küresel işletme bağlamı konularını açıklayabilecekler. 3) İşletme yönetimi ve organizasyonundaki kavramları ve uygulamaları ana hatlarıyla açıklayabilecekler. 4) Yönetim, organizasyon, motivasyon, liderlik ve pazarlamadaki meseleleri analiz edebilecekler. 5) Bir takım üyesi olarak dersin konuları üzerine araştırma yapabilecek, proje hazırlayabilecek ve sunabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders konularına giriş | |
2) | İşletme Kavramlarına Giriş | |
3) | İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
4) | Girişimcilik, Yeni Girişimler ve İşletme Sahipliği | |
5) | Küresel İşletme Bağlamı | |
6) | İşletmeyi Yönetme | |
7) | İşletmeyi Organize Etme | |
8) | İşletmeyi Organize Etme | |
9) | Çalışan Motivasyonu | |
10) | Liderlik ve Karar Alma | |
11) | Pazarlama Süreçleri ve Tüketici Davranışı | |
12) | Ders ve final sınavı konularını gözden geçirme | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final Sınavı Dönemi | |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ebert, R. J., & Griffin, R. W. (2019). Business Essentials (12th Global ed.). New York, NY: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Bovee, C. L., & Thill, J. V. (2017). Business in Action (8th ed.). Essex, England: Pearson Education Limited. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||
2) Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | ||||||||||
3) Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||
5) Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
6) Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | ||||||||||
7) Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | ||||||||||
8) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
9) En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
2) | Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | 3 |
3) | Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | 3 |
5) | Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | 3 |
6) | Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | 3 |
7) | Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | 3 |
8) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
9) | En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
10) | Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 10 | 25 |
Ara Sınavlar | 6 | 20 |
Final | 9 | 26 |
Toplam İş Yükü | 113 |