Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI180
Ders İsmi: Grafik Tasarım Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MUHAMMED ALPARSLAN ÖZKARDEŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. SALİH AKKEMİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes
Program Kazanımları
1) Sosyolojide ve sosyal bilimlerde kuramların ve kuramsal bakış açılarını anlama becerisine sahiptir.
2) Kendi çalışmalarında temel kuramsal analizleri ve sosyolojinin kavramlarını kullanma bilgisine sahiptir.
3) Toplumsal, iktisadi ve tarihsel çerçeve içinde akılcı düşünerek toplumsal, iktisadi ve tarihsel olguları sosyolojik açıdan yorumlama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Kendi çalışma alanında dünyadaki Türkçe ve İngilizce klasik ve çağdaş çalışmaları ve araştırmaları takip etme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5) İleride gerçekleştirilecek bir çalışma projesinde sosyolojik araştırmaya uygun kuramsal çatı ve araştırma yöntemlerini kullanır.
6) Araştırma sorularıyla araştırma sonucunda elde edilen bulguları ilişkilendirir ve sonuçlarını raporlar.
7) Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanır.
8) Temel istatistik bilgisi edinerek istatistik çalışmalarda kullanılan programları kullanır ve veri işleme becerisi edinir.
9) Sosyolojinin ve ilgili diğer alanların sorunlarını ele alırken eleştirel düşünür ve bu alanlarda yapılmış kuramsal ve ampirik çalışmaları eleştirel bir bakış açısı altında değerlendirir.
10) Çağdaş toplumun sorunlarına ilgi geliştirir ve bu sorunları geniş bir perspektiften bakarak ve yorumlayarak anlayabilir.
11) Sosyolojik bilgi ve araştırma becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygular ve başka disiplinlere de bu becerilerin aktarır.
12) Çağdaş Türkiye ve dünya tarihi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgileri ileriki çalışmalarda kullanır.
13) Toplumsal eşitsizlik ve ayrımcılık konularında çözüm üretebilen bir bakış açısına sahiptir.
14) Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyolojide ve sosyal bilimlerde kuramların ve kuramsal bakış açılarını anlama becerisine sahiptir.
2) Kendi çalışmalarında temel kuramsal analizleri ve sosyolojinin kavramlarını kullanma bilgisine sahiptir.
3) Toplumsal, iktisadi ve tarihsel çerçeve içinde akılcı düşünerek toplumsal, iktisadi ve tarihsel olguları sosyolojik açıdan yorumlama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Kendi çalışma alanında dünyadaki Türkçe ve İngilizce klasik ve çağdaş çalışmaları ve araştırmaları takip etme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5) İleride gerçekleştirilecek bir çalışma projesinde sosyolojik araştırmaya uygun kuramsal çatı ve araştırma yöntemlerini kullanır.
6) Araştırma sorularıyla araştırma sonucunda elde edilen bulguları ilişkilendirir ve sonuçlarını raporlar.
7) Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanır.
8) Temel istatistik bilgisi edinerek istatistik çalışmalarda kullanılan programları kullanır ve veri işleme becerisi edinir.
9) Sosyolojinin ve ilgili diğer alanların sorunlarını ele alırken eleştirel düşünür ve bu alanlarda yapılmış kuramsal ve ampirik çalışmaları eleştirel bir bakış açısı altında değerlendirir.
10) Çağdaş toplumun sorunlarına ilgi geliştirir ve bu sorunları geniş bir perspektiften bakarak ve yorumlayarak anlayabilir.
11) Sosyolojik bilgi ve araştırma becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygular ve başka disiplinlere de bu becerilerin aktarır.
12) Çağdaş Türkiye ve dünya tarihi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgileri ileriki çalışmalarda kullanır.
13) Toplumsal eşitsizlik ve ayrımcılık konularında çözüm üretebilen bir bakış açısına sahiptir.
14) Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %