Ekonomi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI153 | ||||
Ders İsmi: | Finansal Okuryazarlık | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ÖZLEM NUR BESLER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ÖZLEM NUR BESLER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, finans ve ekonomiye ilişkin temel kavramların işlenmesi suretiyle birey ve işletme olmak üzere temelde karşılaşılabilecek finansal konularda doğru tutum ve davranışı gösterebilmeleri, doğru kararları alabilmeleri için ihtiyaç duyacakları kavramların öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Finansal okuryazarlık kavramı, finans ve ekonomiye ilişkin temel kavramlar, faiz hesaplamaları, finansal sistem, para ve sermaye piyasaları, finansal araçlar, nakit bütçesi, başabaş analizi, alternatif finans kaynakları, yatırım kararları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Finansal okuryazarlık kavramı, tanımı ve kapsamı 2) Finans ve ekonomi ile ilgili temel kavramları tanıyabilme 3) İşletmelerde finans yönetiminin amaçları ve fonksiyonları 4) Mali tabloların tanınması, bu mali tabloların okunması ve yorumlanması 5) Finansal sistemi tanımak, finansal piyasalar, finansal aracılar ve finansal araçlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Okur-Yazarlık Kavramı, Kapsamı | |
2) | Finans ve Ekonomi ile ilgili Kavramlar | |
3) | İşletme Finansı ve Finansal Yönetim | |
4) | Muhasebe Sistemi, Muhasebe Sisteminin Çıktısı, Mali Tablolar | |
5) | Mali Tabloların Okunması, Yorumlanması | |
6) | Paranın Zaman Değeri, Bugünkü ve Gelecekteki Değer Kavramları ve Faiz Hesapları | |
7) | Ara sınav | |
8) | Finansal Sistem ve Finansal Aracı Kurumlar | |
9) | Finansal Piyasalar: Para, Sermaye ve Türev Piyasalar | |
10) | Finansal Araçlar (Menkul Kıymetler) | |
11) | Finansman Kaynakları ve Finasman Kararları | |
12) | Yatırım Kararları ve Bu Kararlarda Kullanılan Yöntemler | |
13) | Finansal Planlama | |
14) | Bütçeler ve Başabaş Analizi | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | -Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | Başak Turan İÇKE, Finansal Okur Yazarlık, Beta Basım Yayın, 2017. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |||||||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 2 |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 3 |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 2 |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |