Pazarlama | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI096 | ||||
Ders İsmi: | Meslek Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN | ||||
Dersi Veren(ler): | HİLAL ÇAKAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Öğrencilerin Ahlak, etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını değerlendirebilmeleri, etik ile ilgili yaklaşımları öğrenip günümüz işletmelerinin bu alandaki uygulamaları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | Etik ve Ahlak Kavramları, Etiğin Tarihsel Süreci, İş Ahlakı ve Önemi, İş Ahlakı ve Etik Yaklaşımlar, İşletmelerde Ahlaki Karar Alma ve Etik Liderlik, Örgütlerde Etik kavramı ve Önemi, İş Ahlakı Açısından Eğitim ve Etik Kodların Önemi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Etik ve ahlak kavramlarının değerlendirilmesi 2) 2. İş hayatında etik yaklaşımların öğrenilmesi 3) 3. İşletmelerde etik sorunların değerlendirilmesi 4) 4. Yöneticilik ve etik ilişkisinin değerlendirilmesi 5) 5. İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk politikalarının değerlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri | - |
1) | Etik ve Ahlak Kavramları | - |
2) | Etik ve Ahlak Kavramları | - |
3) | Etik‐Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları | - |
4) | Etik‐Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları | - |
5) | Toplumsal Yozlaşma | - |
6) | Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri | - |
7) | Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular | - |
9) | İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular | - |
10) | İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular | - |
11) | Mesleki Yozlaşma ve İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları | - |
12) | İşyerinde Etik Ortam Sağlamak (Farklı Mesleklerde Etik İlkeler ve Çalışanların Etik Profilleri) | - |
13) | Etik Liderlik ve İşyerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak | - |
14) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Detay Yayıncılık |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
2) Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır | ||||||||||||
3) Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır. | ||||||||||||
4) Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
5) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar. | ||||||||||||
8) Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
9) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar. | ||||||||||||
10) Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır. | ||||||||||||
11) Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir. | ||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir. | |
2) | Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır | |
3) | Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır. | |
4) | Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir. | |
5) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir. | |
7) | Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar. | |
8) | Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar. | |
10) | Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır. | |
11) | Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 1 | 42 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 18 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 | ||||
Final | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |