UNI096 Meslek Etiğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI096
Ders İsmi: Meslek Etiği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Öğrencilerin Ahlak, etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını
değerlendirebilmeleri, etik ile ilgili yaklaşımları öğrenip günümüz işletmelerinin bu alandaki uygulamaları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır
Dersin İçeriği: Etik ve Ahlak Kavramları, Etiğin Tarihsel Süreci, İş Ahlakı ve Önemi, İş Ahlakı ve Etik Yaklaşımlar, İşletmelerde Ahlaki Karar Alma ve Etik Liderlik, Örgütlerde Etik kavramı ve Önemi, İş Ahlakı Açısından Eğitim ve Etik Kodların Önemi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Etik ve ahlak kavramlarının değerlendirilmesi
2) 2. İş hayatında etik yaklaşımların öğrenilmesi
3) 3. İşletmelerde etik sorunların değerlendirilmesi
4) 4. Yöneticilik ve etik ilişkisinin değerlendirilmesi
5) 5. İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk politikalarının değerlendirilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri -
1) Etik ve Ahlak Kavramları -
2) Etik ve Ahlak Kavramları -
3) Etik‐Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları -
4) Etik‐Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları -
5) Toplumsal Yozlaşma -
6) Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri -
7) Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri -
8) ARA SINAV -
9) İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular -
9) İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular -
10) İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular -
11) Mesleki Yozlaşma ve İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları -
12) İşyerinde Etik Ortam Sağlamak (Farklı Mesleklerde Etik İlkeler ve Çalışanların Etik Profilleri) -
13) Etik Liderlik ve İşyerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak -
14) Kurumsal Sosyal Sorumluluk -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal
Sorumluluk. Detay Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125