UNI096 Meslek Etiğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI096
Ders İsmi: Meslek Etiği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Öğrencilerin Ahlak, etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını
değerlendirebilmeleri, etik ile ilgili yaklaşımları öğrenip günümüz işletmelerinin bu alandaki uygulamaları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır
Dersin İçeriği: Etik ve Ahlak Kavramları, Etiğin Tarihsel Süreci, İş Ahlakı ve Önemi, İş Ahlakı ve Etik Yaklaşımlar, İşletmelerde Ahlaki Karar Alma ve Etik Liderlik, Örgütlerde Etik kavramı ve Önemi, İş Ahlakı Açısından Eğitim ve Etik Kodların Önemi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Etik ve ahlak kavramlarının değerlendirilmesi
2) 2. İş hayatında etik yaklaşımların öğrenilmesi
3) 3. İşletmelerde etik sorunların değerlendirilmesi
4) 4. Yöneticilik ve etik ilişkisinin değerlendirilmesi
5) 5. İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk politikalarının değerlendirilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri -
1) Etik ve Ahlak Kavramları -
2) Etik ve Ahlak Kavramları -
3) Etik‐Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları -
4) Etik‐Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları -
5) Toplumsal Yozlaşma -
6) Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri -
7) Mesleki Etiği Kavramı ve İlkeleri -
8) ARA SINAV -
9) İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular -
9) İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular -
10) İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular -
11) Mesleki Yozlaşma ve İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları -
12) İşyerinde Etik Ortam Sağlamak (Farklı Mesleklerde Etik İlkeler ve Çalışanların Etik Profilleri) -
13) Etik Liderlik ve İşyerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak -
14) Kurumsal Sosyal Sorumluluk -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal
Sorumluluk. Detay Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgilere sahip ders notları, uygulama için gerekli araç-gereçleri ve multimedya eğitim araçlarını ve diğer kaynaklar ile desteklenen ileri düzeyde gerekli kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Odyoloji eğitiminde öğrendiği bilgileri bireysel ve toplumsal ölçekte işitme, konuşma ve denge sistemi sağlığının geliştirilmesi ve bu alanlarda ortaya çıkabilecek problemlerin önlenmesi ve gerekirse tedavisi için kullanır.
3) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozuklukları alanındaki güncel ve dogmatik olmayan kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve gerekli durumlarda paylaşır.
4) Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
5) Odyoloji alanındaki bilgi birikimi ile bilimsel ölçekli bir çalışmayı bağımsız olarak ortaya koyabilir ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile birlikte yüksek uyum içerinde ekip üyesi olarak görev alır.
6) Odyoloji alanına ilişkin görev aldığı ya da sorumlu olduğu uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
7) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde tespit eder, mesleki, ahlaki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur.
8) Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknoloji ve eğitim araç gereçlerini kullanır.
9) Uygulama ya da meslek hayatı sırasında alana dair veyahut alan dışı karmaşık problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
10) Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgilere sahip ders notları, uygulama için gerekli araç-gereçleri ve multimedya eğitim araçlarını ve diğer kaynaklar ile desteklenen ileri düzeyde gerekli kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Odyoloji eğitiminde öğrendiği bilgileri bireysel ve toplumsal ölçekte işitme, konuşma ve denge sistemi sağlığının geliştirilmesi ve bu alanlarda ortaya çıkabilecek problemlerin önlenmesi ve gerekirse tedavisi için kullanır.
3) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozuklukları alanındaki güncel ve dogmatik olmayan kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve gerekli durumlarda paylaşır.
4) Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
5) Odyoloji alanındaki bilgi birikimi ile bilimsel ölçekli bir çalışmayı bağımsız olarak ortaya koyabilir ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile birlikte yüksek uyum içerinde ekip üyesi olarak görev alır.
6) Odyoloji alanına ilişkin görev aldığı ya da sorumlu olduğu uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
7) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde tespit eder, mesleki, ahlaki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur.
8) Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknoloji ve eğitim araç gereçlerini kullanır.
9) Uygulama ya da meslek hayatı sırasında alana dair veyahut alan dışı karmaşık problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
10) Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125