UNI095 Kariyer Geliştirme Planlama ve Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI095
Ders İsmi: Kariyer Geliştirme Planlama ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal
koşullarına uyum sağlamalarında yardımcı olacak kariyer yöntemlerini tanıtmak ve kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmak. Geleceği tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amaçlarını belirleyen, yüksek motivasyona sahip çalışanlar olarak kendilerini işlerine adayacak gerekli bilgi ile donanıma sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları, Bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması, Kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri, Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar, Kendilerini tanıtan CV'leri için kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları, Görüşmelerde karşılaşabilecek durumlarI, Soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Kariyer planlamasının temellerini oluşturan ilkeleri açıklar
2) 2. İlgi alanlarını araştırarak kişisel profilini düzerler.
3) 3. İdeal işe alınması için ulaşılabilir kariyer hedefleri geliştirir
4) 4. Uygun kariyer seçenekleri ve iş türlerini, seçilen sektördeki gereksinimleri keşfeder
5) 5. Etkileşim becerilerini/iletişimini geliştirir
6) 6. İş başvurusu, niyet mektubu, özgeçmiş vb. belgeleri hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kariyer Yönetimi nedir? -
2) Kariyer Planlama ve Gelişimi -
3) Kariyer Planlama ve Gelişimi -
3) Kariyer Planlama ve Gelişimi -
4) Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek -
5) Dünyadaki kariyer eğilimleri -
6) İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri -
7) Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri -
8) ARA SINAV -
9) Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler -
10) Performans Yönetiminin temel kavramları -
11) Zaman yönetimi -
12) Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? -
13) Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? Duygusal Taciz (mobbing) önlemek? -
14) Genel Tekrar -
15) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Ünsal, P. (2015). Kariyeri Gelişimi Kuramları ve Kariyer Danışmanlığı.
Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Erdoğmuş N. (2003). Kariyer Geliştirme: Kuram ve Uygulama.
Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kuzgun, Y. (2014). Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı (4. Baskı).
Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Bedük, A. ve Mete, O. (2007). Kariyerinize C Vitamini. İş Görüşmesi
ve Özgeçmiş Yazma Teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
Soysal, S. (1997). İş Ararken Etkili Özgeçmiş Yazmanın ve Başarılı
Görüşmeler Yapmanın Yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125