UNI095 Kariyer Geliştirme Planlama ve Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI095
Ders İsmi: Kariyer Geliştirme Planlama ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal
koşullarına uyum sağlamalarında yardımcı olacak kariyer yöntemlerini tanıtmak ve kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmak. Geleceği tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amaçlarını belirleyen, yüksek motivasyona sahip çalışanlar olarak kendilerini işlerine adayacak gerekli bilgi ile donanıma sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları, Bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması, Kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri, Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar, Kendilerini tanıtan CV'leri için kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları, Görüşmelerde karşılaşabilecek durumlarI, Soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Kariyer planlamasının temellerini oluşturan ilkeleri açıklar
2) 2. İlgi alanlarını araştırarak kişisel profilini düzerler.
3) 3. İdeal işe alınması için ulaşılabilir kariyer hedefleri geliştirir
4) 4. Uygun kariyer seçenekleri ve iş türlerini, seçilen sektördeki gereksinimleri keşfeder
5) 5. Etkileşim becerilerini/iletişimini geliştirir
6) 6. İş başvurusu, niyet mektubu, özgeçmiş vb. belgeleri hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kariyer Yönetimi nedir? -
2) Kariyer Planlama ve Gelişimi -
3) Kariyer Planlama ve Gelişimi -
3) Kariyer Planlama ve Gelişimi -
4) Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek -
5) Dünyadaki kariyer eğilimleri -
6) İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri -
7) Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri -
8) ARA SINAV -
9) Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler -
10) Performans Yönetiminin temel kavramları -
11) Zaman yönetimi -
12) Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? -
13) Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? Duygusal Taciz (mobbing) önlemek? -
14) Genel Tekrar -
15) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Ünsal, P. (2015). Kariyeri Gelişimi Kuramları ve Kariyer Danışmanlığı.
Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Erdoğmuş N. (2003). Kariyer Geliştirme: Kuram ve Uygulama.
Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kuzgun, Y. (2014). Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı (4. Baskı).
Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Bedük, A. ve Mete, O. (2007). Kariyerinize C Vitamini. İş Görüşmesi
ve Özgeçmiş Yazma Teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
Soysal, S. (1997). İş Ararken Etkili Özgeçmiş Yazmanın ve Başarılı
Görüşmeler Yapmanın Yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur.
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular.
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır.
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır.
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular.
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır.
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir.
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler.
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur.
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular.
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır.
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır.
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular.
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır.
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir.
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler.
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125