UNI094 Araştırma Yöntemleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve GüvenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI094
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AYLİN KERİME BİBERCİ
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Modern dünyada bilimsel yöntemin önemi bağlamında bilimsel araştırmaların aşamaları ve türleri konusunda gerekli bilgiyi vererek hem bilimsel yazıları dilsel, biçimsel ve içeriksel açıdan anlamlandırmayı kolaylaştırmak hem de çalışılan alanla ilgili problemleri çözme ya da araştırma yapabilmesini ve raporlaştırmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bilimin tanımı, Temel Kavramlar, Nitel ve Nicel Veri Toplama Yöntemleri, Araştırma Süreci, Ölçme ve Ölçekleme, Örnekleme, Veri Analizi, Araştırma Önerisi, Etik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Bilimsel araştırma kapsamındaki kavramları tanımlar.
2) 2. Bilimsel araştırma aşamalarını sıralar
3) 3. Belli konular ya da problemler için uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirler.
4) 4. Araştırmanın bulguları bağlamında yorum ve öneri geliştirir.
5) 5. Yaptığı araştırmayı bilimsel yöntem in basamakları ve genel geçer yazım kurallarıyla raporlaştırır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim nedir? -
2) Bilimsel Araştırmalar ile ilgili Temel Kavramlar -
3) Araştırma Süreci ve Veri Toplama -
4) Veri Toplama Yöntemleri- Nicel -
5) Veri Toplama Yöntemleri- Nitel -
6) Ölçme ve Ölçekleme -
7) Örnekleme -
8) ARA SINAV -
9) Güvenirlik ve Geçerlilik Kavramları -
10) Nicel Veri Analizi -
11) Nitel Veri Analizi -
12) Araştırma Önerisi, Literatür Taraması -
13) Araştırma raporu hazırlama -
14) Bilimsel Araştırmada Etik İlkeler -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Creswell. J.W. (2016). Araştırma Deseni. Çeviri: Selçuk Beşir Demir.
Kurtuluş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri. Türkmen Kitapevi.
Kıncal, R.Y. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik
Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili güncel mevzuata uygun olarak, iş yerinde sağlıklı ve güvenlikli ortam oluşturacak gerekli çalışmaları yapar.
2) İş yerindeki tehlikeleri tanımlar, risklerini analiz ederek, risk kontrol hiyerarşisine göre çözümler sunar.
3) İş yerinde yapılacak periyodik kontrol, bakım onarım ve gerekli ölçümlerin planlaması yapar. Planların uygulanmasını sağlar.
4) Etkili sunum tekniklerine hakimdir. Farklı sektörlerde iş güvenliği eğitimi verir.
5) Uygun nitelikteki kişisel koruyucu donanımların seçimi, temini, kullanımı, bakımı ve test edilmesiyle ilgili bilgi ve önerilerini işverene sunar.
6) Bir kurumda, hangi risk değerlendirme metodolojisini seçmesi gerektiğini bilir. Ve seçtiği metot veya metotlara göre riski minimize eder.
7) İşyerinde acil durum planı ve ona bağlı eylem planı hazırlar. Gerekli tatbikatları yaptırır. Gerekli donanıma sahip ekipler oluşturur.
8) Üretimin her aşamasında yüksek verimlilik ve güvenlik gözeterek, iş ve çalışan sağlığı kurallarına göre düzenleme sağlar.
9) İşyerinde meydana gelen iş kazası ve meslek hastalıklarının tekrarlanmaması için inceleme ve araştırma yaparak, düzenleyici faaliyet planları yapar ve uygulanmasını sağlar.
10) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
11) Mesleki sorumluluklarını ve etik değerleri bilir.
12) Risk değerlendirme ve acil durum planlarının raporlamasını yapar.
13) Sürekli iyileştirmeyi benimser, riski en düşük değerlere çekmemeyi amaç edinir
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili güncel mevzuata uygun olarak, iş yerinde sağlıklı ve güvenlikli ortam oluşturacak gerekli çalışmaları yapar.
2) İş yerindeki tehlikeleri tanımlar, risklerini analiz ederek, risk kontrol hiyerarşisine göre çözümler sunar.
3) İş yerinde yapılacak periyodik kontrol, bakım onarım ve gerekli ölçümlerin planlaması yapar. Planların uygulanmasını sağlar.
4) Etkili sunum tekniklerine hakimdir. Farklı sektörlerde iş güvenliği eğitimi verir.
5) Uygun nitelikteki kişisel koruyucu donanımların seçimi, temini, kullanımı, bakımı ve test edilmesiyle ilgili bilgi ve önerilerini işverene sunar.
6) Bir kurumda, hangi risk değerlendirme metodolojisini seçmesi gerektiğini bilir. Ve seçtiği metot veya metotlara göre riski minimize eder.
7) İşyerinde acil durum planı ve ona bağlı eylem planı hazırlar. Gerekli tatbikatları yaptırır. Gerekli donanıma sahip ekipler oluşturur.
8) Üretimin her aşamasında yüksek verimlilik ve güvenlik gözeterek, iş ve çalışan sağlığı kurallarına göre düzenleme sağlar.
9) İşyerinde meydana gelen iş kazası ve meslek hastalıklarının tekrarlanmaması için inceleme ve araştırma yaparak, düzenleyici faaliyet planları yapar ve uygulanmasını sağlar.
10) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
11) Mesleki sorumluluklarını ve etik değerleri bilir.
12) Risk değerlendirme ve acil durum planlarının raporlamasını yapar.
13) Sürekli iyileştirmeyi benimser, riski en düşük değerlere çekmemeyi amaç edinir
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Ara Sınavlar 4 31
Final 4 31
Toplam İş Yükü 117